OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
(ref.nr 161089/2013)
Arbetsuppgifter:
Myndighetsenheten i Nykvarn söker en handläggare till verksamheten äldreomsorg. Vi hoppas att du finns som har jobbat inom denna verksamhet. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Dina arbetsuppgifter blir att, på delegation av vård- och omsorgsnämnden, på etträttsäkert sätt utreda, göra bedömningar och fatta beslut enligt Socialtjänstlagen (SoL). Du förväntas också ta aktiv del i kvalitetssäkringen av vår handläggningsprocess. Det ärviktigt att du har god samarbetsförmåga då du förutom möten med brukare ochanhöriga kommer att ha ett nära samarbete med övriga handläggare, chefer,vårdpersonal etc.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är examinerad socionom (eller med motsvarande ämneskombination). Det är en fördel om du har goda kunskaper i aktuell lagstiftning och erfarenhet från verksamhetsområdet. Du behöver vara service inriktad, tydlig, positiv och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du är flexibel och kan kombinera lyhördhet med integritet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Datorvana är ett måste, vi dokumenterar i procapita. Du måste ha körkort och köra bil.
Anställningen:
Varaktighet/arbetstid
Heltid tillsvidare
För mer information ring:
Veilett Teern, tfn 08-555 010 56
Bengt Vahlgren, tfn 08-555 014 77
Myndighetschef Ing-Marie Bengtsson, tfn 08- 555 014 76
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.