Biståndshandläggare med driv!

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm



Arbetsplatsbeskrivning



Älvsjö stadsdelsförvaltning är en av de stadsdelar i Stockholm som expanderar snabbast och är en attraktiv stadsdel där många vill bo och arbeta.

Vårt arbete kännetecknas av professionalitet och delaktighet. Vi är flexibla och arbetsglädje är något som präglar vår enhet.

Beställarenheten består av en enhetschef, en samordnare, en kvalitetsobservatör och verksamhetsuppföljare, en paraplysamordnare/administrativ assistent samt 8 biståndshandläggare. En av biståndshandläggarna arbetar med färdtjänst, riksfärdtjänst och kommunalt bostadstillägg och övriga biståndshandläggare utför sedvanliga handläggningsuppgifter där anmälan och ansökan utreds. Samordnaren på enheten handleder, fattar beslut och ansvarar för den dagliga driften.

Arbetsbeskrivning

Som socionom har du möjligheten att arbeta med individen i centrum. Ditt arbete som biståndshandläggare är mycket betydelsefullt och mångfacetterat då du i dialog med den äldre ska arbeta för att hitta bästa lösningen för just individen i fråga.

Äldreomsorgen är organiserad i en beställar-utförarorganisation. Enheten för äldre utgör äldreomsorgens beställarenhet och har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning inom verksamhetsområdet.

Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt SoL. Som biståndsbedömare har du många samarbetsytor, bland annat med anhöriga, hälso- och sjukvården och utförare. Arbetet innebär ett högt tempo och du måste därför kunna arbeta flexibelt samt kunna stå upp för din profession. Vi arbetar kontinuerligt för att uppnå en rättsäker och likställd biståndsbedömning. Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik!



Kvalifikationer

Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av myndighetsutövning samt har kunskap om gällande lagstiftning och om målgruppen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentationssystemet Paraplyet.

Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Vi söker dig som är trygg i din roll, är lyhörd och har empati, har god samarbetsförmåga samt har personlig mognad. Eftersom arbetet ofta innebär att möta människor i kris är det viktigt att du kan se möjligheter och arbeta lösningsfokuserat. Då dokumentation utgör en viktig del av arbetet måste du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vidare måste du trivas med att ta ansvar samt ha förmågan att kommunicera med den äldre och dess anhöriga på ett tydligt och informativt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser fram emot din ansökan!





Övrigt

Älvsjö stadsdelsförvaltning tillämpar vinter- och sommararbetstid och har ett flextidsavtal. Som medarbetare har du möjlighet till friskvård och du kan köpa stadens motions- och simhallskort till subventionerat pris. Vidare har anställda på Älvsjö sdf tillgång till eget gym i huset.

I denna rekrytering har vi tagit ställning till val av rekryteringskanaler och sköter rekryteringen själva. All kontakt från rekryteringssäljare och liknande undanbedes.




Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Petrovic
08-508 21 533
Therese Lang, Enhetschef
08-508 215 21
Lena Carling
08-508 36 224
Therese Lang, Enhetschef
08-508 21 521
Elisabet Tullgren, Tf avdelningschef
08-508 21 055
Anna Nordahl, HR-konsult
08-508 11 734
Jessica Fredriksson, Bitr.enhetschef
08-508 21 517
Ann Norén, Verksamhetschef
08-508 21 572
Lena Hedin, Avdelningschef
08-508 21 301
Anna Nordahl, HR-konsult
08-508 11 734

Sammanfattning

Besöksadress

Älvsjö Stationsgata 21
None

Postadress

Älvsjö Stationsgata 21
Älvsjö, 12521

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024