OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handläggarenheten, Guldsmeden, Hudiksvalls kommunhus.
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att erbjuda en professionell och individuellt anpassad omsorg och därigenom ge förutsättningar för ett gott och värdigt liv.
Vi vill bidra till ett samhälle där människors inneboende kraft frigörs, den sociala gemenskapen stärks och där vi bemöter varandra med värdighet och respekt. Genom att våra medarbetare erbjuds stimulerande arbetsuppgifter och delaktighet, skapas engagemang och en god arbetsmiljö med tillgängliga, offensiva, kompetenta och pålitliga medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som biståndshandläggare innebär att du utreder, bedömer och fattar beslut om sökta insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt att du ska följa upp och ompröva dessa beslut. Du samverkar med andra verksamheter såsom sjukvården och andra förvaltningar.
KVALIFIKATIONER
Sociala omsorgsprogrammet, socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning.
Erfarenhet krävs, gärna som handläggare eller från annan omsorgsverksamhet. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. God samarbetsförmåga och förmåga till självständigt arbete. B-körkort erfodras. Personlig lämplighet skattas högt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida www.hudiksvall.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Carin Keisu
0650-190 19
Vision Anette Bylin
Handläggare, Vision Maria Hallberg
0650-190 55
Verksamhetschef handläggarenheten Anna-Carin Keisu
0650-190 19