Biståndshandläggare till äldre- och personer med funktionsnedsättningar

Arbetsbeskrivning

Burlövs kommun
Den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.

I Burlövs kommun arbetar vi alla utifrån en värdegrund där vi ger ett gott bemötande till varandra och de personer som vi möter i vårt arbete. Vi möter varandra på ett likvärdigt sätt som präglas av respekt, vänlighet och förståelse för varandras olikheter. Vi ger en god service till våra medborgare på ett professionellt sätt, där dialogen lägger grunden till förbättringar i våra verksamheter och vårt arbete.

Vårt uppdrag är att ge service till kommunens invånare och göra det med hög kvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Individ-och familjeomsorgen söker biståndshandläggare till äldre- och personer med funktionsnedsättningar.

Tjänsten är ett vikariat som biståndshandläggare under en föräldraledighet.

Myndighetsfunktionen ansvarar för handläggning av ansökningar om stöd, vård och omsorg vilket innebär att utreda, besluta och följa upp insatser enligt socialtjänstlagen. En stor del av arbetet innebär samarbete med övrig socialtjänst, sjukvård och utförarverksamhet.

I takt med en stigande åldersstruktur på befolkningen och att samhällets komplexitet ökar, ökar enskildas (äldre, vuxna, barn och ungas) behov av alltmer komplicerad natur. Det ställer höga krav på att myndigheten kan tillhandahålla specialistkompetens samtidigt som generalistkompetens är en nödvändighet på tjänstemannanivå. Enheten erbjuder relevant vidareutbildning samt handledning. Det finns en struktur för introduktion av nyanställda inom Burlövs kommun och individ- och familjeomsorgen. Utöver det sker individuell introduktion vid behov.


KVALIFIKATIONER
Vill du vara med och utveckla socialtjänsten så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?

Vi ger en god introduktion planerad efter just dina behov och handledning i arbetsuppgifterna. Vi erbjuder individuell utbildning-och fortbildningsplanering baserad på dina behov och intressen, samt enhetens behov av kompetens.

Du har socionomexamen.

Du ska ha en förmåga att reflektera, själv och tillsammans med andra, för att kunna hitta snabba, rättssäkra och individuella lösningar. Du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet.

Du tycker om att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Vi ser att du är en lagspelare och att du ser det som självklart att ta del av medarbetares erfarenheter likväl som att dela med dig av dina.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav

Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.


ÖVRIGT
B- körkort erfordras.

Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Anders Moberg
040-6256109
Socialsekreterare Romela Seremet
040-6256355
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-625 60 00
Samordnare Ivana Mandic
0729 819308
Avdelningschef Lena Lundgren
040-6256162
Enhetschef Mina Sandberg
040 625 68 80
Enhetschef Gunilla Ahlstrand
040-625 6125

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, Individ- och familjeomsorg Arlöv
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 1 april. Anställningsintervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstidens utgång. .
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Kärlesgatan 6 23221 Arlöv
None

Postadress

Box
Arlöv, 23221

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024