Biståndshandläggare till äldrenämndens myndighet

Biståndshandläggare till äldrenämndens myndighet

Arbetsbeskrivning

Äldrenämndens myndighet

Vill du ha ett roligt, utmanande och meningsfullt arbete i ett härligt gäng trevliga och engagerade kollegor och chefer där du kan utvecklas, göra skillnad och vara medskapande? Då kan det vara dig vi söker!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar på uppdrag av äldrenämnden och omsorgsnämnden som ansvarar för att det finns service, vård och omsorg till kommunmedborgare med nedsatt funktionsförmåga. Äldrenämndens myndighet svarar för myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen till personer över 65 år.

Äldrenämndens myndighet är indelad i fyra enheter med olika funktioner och ansvarsområden, såsom information/rådgivning, samordning av boendeplatser, utskrivningsplanering i samverkan med Region Uppsala, myndighetsutövning och uppföljning av insatser.

Ditt uppdrag
Inom vård och omsorgsförvaltningen, äldrenämndens myndighet, arbetar biståndshandläggare med att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen samt följa upp brukarens upplevelse av insatsens kvalitet. Förvaltningen arbetar utifrån ett samordnande/motiverande synsätt och brukares delaktighet utifrån IBIC (individens behov i centrum).

Vi söker nu flera biståndshandläggare till våra olika enheter på avdelningen äldrenämndens myndighet som innehar olika uppdrag. Stort fokus ligger på trygg utskrivning/hemgång från region Uppsala samt uppföljning av beslut i ordinärt- och särskilt boende för den enskilde så att denne får den hjälp den behöver utifrån sina behov. Du kommer att ha kontakt med den enskilde och dennes närstående eller legala företrädare där information och rådgivning är en del. I övrigt har biståndshandläggaren i sitt uppdrag att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. I arbetet ingår att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbete.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen, kandidatexamen i beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom äldreomsorg. Vi ser att du har erfarenhet av arbete utifrån socialtjänstlagen (SoL). Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket både muntligt och skriftligt. Du behöver även ha goda kunskaper i Microsoft 365. Det är en fördel om du har kunskaper i finska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har kunskaper i dokumentation och innehar B-körkort.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Maris Rasul, enhetschef, 018-727 60 04
Ann-Britt Larsson, enhetschef, 018-727 72 56
Yvonne Österholm, enhetschef, 018-727 09 39
Pernilla Sävström, enhetschef, 018-727 43 03.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2023
  • Ansök senast: 3 november 2023

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024