Biståndshandläggare till Myndighetsenheten i Aneby kommun

Arbetsbeskrivning

Du kommer till en arbetsplats som präglas av närhet och viljan att stötta och lära varandra i en strävan att bli allt professionellare i vår yrkesutövning. Vi är väl medvetna om påfrestningarna i det dagliga arbetet och försöker skapa ett så bra arbetsklimat som möjligt.
Den sociala avdelningen och förvaltningen i övrigt präglas av närhet och tillgänglighet, det är lätt att gå till varandra för att få det stöd som behövs. Vi ser gärna att du tillammans med oss fortsätter göra "vanliga saker ovanligt bra"!

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs



ARBETSUPPGIFTER
Utreda, handlägga och bedöma i ärenden, i första hand inriktat på funktionshinder och LSS
Fatta beslut enligt delegation och riktlinjer.
Utarbeta vårdplaner.
Göra uppföljningar och utvärderingar av beslutade biståndsinsatser.
Arbeta med myndighetsutövning enligt LSS och SoL.
Planera, genomföra och följa upp det egna arbetet utifrån lagstiftning, målsättningar, uppdrag och prioriterade områden.
Vara en aktiv del av en fortsatt god arbetsmiljö.

KVALIFIKATIONER
Socionomexamen eller annan högskole/universitetsutbildning som bedöms likvärdig.

Kunskap om för området gällande lagstiftningar, förordningar och föreskrifter. Kunskap om utredning och handläggning av ärenden och insatser. Förmågan att inhämta uppgifter, sammanställa, analyser och utvärdera olika handlingsalternativ och göra en bedömning som utmynnar i förslag om åtgärd.
Det här kräver en god empatisk förmåga, att du är flexibel och nytänkande för att hitta de individuellt rätta lösningarna.
Vi sätter värde på att du är med och utvecklar verksamheten i alla dess delar. Att du har en god samarbetsförmåga utgår vi från. Du är väl medveten om och hanterar tidspress bra.
En biståndshandläggares beslut har stor inverkan på den enskildes, familjens och övriga anhörigas framtid, upplevelsen hos dessa kan vara både positiva och negativa, vi är måna om att bibehålla en juste professionalism i alla lägen och stöttar varandra i det.
B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Martinson (Enhetschef)
0380 - 46101
Kerstin Carlsson (MAS)
0380 - 46104
Maria Lundblom-Bäckström (Facklig)
0380 - 46100
Per Hansson
0380-46 271
Emma Johansson
0380-46196
Annie Stenstrand
0380-46243
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Enhetschef Funktionsomsorg Carola Albertsson
0380-46142
Enhetschef HSL Mikael Löfgren
0380-46101
Arbetsterapeut Pernilla Sjöö
0380-46534

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby kommun, Sociala avdelningen Aneby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-03-01 Tillträde sker efter särkskild överenskommelse.
  • Publicerat: 7 februari 2017

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

None
Aneby, 57822

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024