Biståndshandläggare till Östermalm

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Vill du bli en del av vårt härliga och engagerade gäng av biståndshandläggare? Du blir i så fall en del av en arbetsplats som präglas av ett gott kamratskap och högt i tak.

Vi på Östermalms äldreomsorg arbetar kontinuerligt med att utveckla våra processer, stärka vår kvalité och förbättra den interna arbetsmiljön. Vår målsättning är att minska antal ärenden per handläggare och för att nå dit behöver vi förstärka vårt team.

Vill du vara med och bidra i vårt pågående utvecklings- och förändringsarbete är du välkommen in med en ansökan. Nya medarbetare får tillgång till mentorer som i vårt fall är två erfarna specialisthandläggare som ger stöd och hjälp i det dagliga arbetet.

Totalt omfattas ca 2700 personer över 65 år av kommunal vård och omsorg inom stadsdelen Östermalm. Äldreomsorgen är organiserad i en beställar-/utförarorganisation. Enheten för biståndsbedömning utgör äldreomsorgens beställarenhet och har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen. Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt SoL.

Kvalifikationer

Vi söker  dig som har socionomexamen. Eftersom det i rollen ingår mycket skriftlig dokumentation och muntlig kommunikation är det också viktigt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har kunskaper inom dokumentationssystemet Paraplyet och ifall du har flerårig och aktuell erfarenhet av biståndsbedömning genom arbete med fördel inom äldreomsorgen samt kunskaper i gällande lagstiftning.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du har lätt att arbeta nära och med andra människor och du lyssnar, kommunicerar och löser problem som uppstår på ett konstruktivt sätt. Då du har många olika ärenden igång samtidigt är det viktigt att du har lätt för att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller uppsatta tidsramar. Du tar ansvar och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad kan Östermalms SDF erbjuda dig?

Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Kontinuerlig handledning och kompetensutveckling ser vi som en självklarhet. Vi har förmånliga friskvårdssubventioner, erbjuder friskvård på arbetstid samt tillämpar flex- och sommartid.

Arbetsplatsbeskrivning

Östermalm är inte bara ett av Stockholms mest natursköna stadsdelsområde utan också ett av stadens geografiskt största stadsdelsområde. Här bor idag drygt 70 000 invånare. Östermalms stadsdelsförvaltning ansvarar för en stor del av det kommunala verksamhetsområdet, bl.a. kommunal förskola, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, lokala stadsmiljöfrågor, parker och frågor som rör ungas fritid. Enheten för biståndsbedömning består av 41 engagerade medarbetare och vi arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Christine Osvald-Dahlqvist/Tf. Enhetschef
08-508 100 26
Amanda Prytz/Tf. Bitr enhetschef
08-508 102 38
Mats Holmström/HR-konsult
08 508 117 35
Katarina Grahn, tf enhetschef
08-50810026
Amanda Prutz, tf bitr. enhetschef
08-50810238
Birgitta Charlez, enhetschef
0850810652
Katarina Grahn, Enhetschef
katarina.grahn@stockholm.se
Mats Holmström, HR-konsult
08-508 117 35
Anitta Asikainen, Biträdande enhetschef
anitta.asikainen@stockholm.se
Anitta Asikainen, bitr. enhetschef
08-508 105 64

Sammanfattning

Besöksadress

Karlavägen 104, 6 trappor
None

Postadress

Karlavägen 104, 6 trappor
Stockholm, 10642

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024