Biträdande förvaltningschef Medborgarförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential. Med det strategiska läget vid E4/riksväg 27 och järnvägslinjen Kust- till- Kust (Kalmar- Göteborg) samt som utpekad stationsort för kommande höghastighetsjärnväg, ser vi Värnamo som en viktig knutpunkt för södra Sverige. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.

Vår vision lyder: ”Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035.” Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio olika förvaltningar. Antalet tillsvidareanställda är ca 2 700 och kommunens årliga omsättning är ca 2,1 miljarder kronor.

Letar du efter en ny utmaning och vill utvecklas? Vill du ha ett jobb där du får chansen att växa och jobba både brett och omväxlande?  Då kan denna tjänst vara rätt för dig!

Vi söker nu en biträdande förvaltningschef till vår organisation. Vi söker dig som är intresserad av att leda utveckling och kan ta tillvara på medarbetarnas idéer till förbättringsarbete. Värnamo kommun har valt att arbeta utifrån det motiverande ledarskapet och vi utgår från att du delar den ledarfilosofin och har goda ledarkunskaper. Du ska ha mod, vara tydlig, engagerad, fokuserad och resultatinriktad.

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjligheter att vara med och forma utvecklingen inom medborgarförvaltningen. Du är direkt underställd förvaltningschefen, vilken du också är ersättare för,  och är en självklar medlem i vår ledningsgrupp. Du kommer ha personalansvar för våra sektionschefer/enhetschefer samt i ett inledningsskede vara ansvarig för vår socialjour, som vi har tillsammans med 10 ytterligare kommuner. Chefsrollen innebär att vara strateg, ledare och en handlingskraftig organisatör.

I anställningen ingår att arbeta på delegation med myndighetsutövning inom socialtjänsten. I ditt uppdrag ingår även att bereda, föredraga och verkställa ärenden som avser medborgarnämndens ansvarsområde. Du kommer att planera, leda, utveckla och utvärdera verksamheten mot uppsatta mål och ansvara för ekonomiska ramar och resultat.

Du kommer vara ansiktet utåt och fungerar som kontaktperson gentemot olika samarbetspartners -  såväl internt som externt.

Kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning mot social omsorg eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av ledande befattning från liknande verksamhet och ska vara väl förtrogen med de lagar och regler som styr vår verksamhet. Erfarenhet från socialtjänstens områden är viktig.

För att lyckas i rollen som ledare krävs ett coachande ledarskap och god kommunikativ förmåga. Ditt ledarskap präglas av tydlighet som skapar engagemang och delaktighet hos medarbetarna. Vidare är du strategisk, strukturerad, kan prioritera och får saker genomförda. Din förmåga att driva och utveckla verksamheten tillsammans med andra är viktig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform Tillsvidare

Sysselsättningsgrad Heltid

Tillträdesdag Enligt överenskommelse

Upplysningar

För mer information kontakta Ivan Madunic, 0705-320 816, på INTEND AB som vi samarbetar med i denna rekrytering.

Heidi Skov Ragnar, förvaltningschef, 0370-377820

Fackliga representanter nås vis kommunens växel, 0370-377000

För Vision, Diana Oscarsson

För SSR, Karolina Sköld

Ansökan

Du söker tjänsten via www.intendab.com senast den 16 april. Vi undanber oss samtal från CV- och annonssäljare!

Lön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ivan Madunic
0705-320816
Anders Roos
0705-320 818
Cecilia Björkegren
0705-382 585
Ivan Madunic
0705-320 816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: INTEND AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 15 mars 2017

Besöksadress

Kompanigatan 5
None

Postadress

Box 2209
Jönköping, 55002

Liknande jobb