Biträdande fritidschef/anläggningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge.  Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla. 



Välkommen till Smedjebackens kommun!

Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.

Fritidsenheten 

Fritidsenheten har som mål att ständigt förbättra och utveckla
möjligheterna för en kvalitativ fritid för såväl kommuninnevånarna som för
externa gäster. Detta arbete sker främst i nära samverkan med de lokala
idrottsföreningarna via relationsskapande åtgärder och i en god dialog.

Arbetsuppgifter
Tjänsten som biträdande fritidschef/anläggningsansvarig är en nyinrättad tjänst vid fritidsenheten inom Smedjebackens kommun och du får
därmed ett stort ansvar för att i nära samarbete med fritidschefen och våra
många föreningar, bygga upp och utveckla ”Sports Camp Smedjebacken”.

Du
ansvarar för arbetsledning, samordning, löpande drift, yttre skötsel och
underhåll av kommunens anläggningar vid Herosfältet samt för en god service till
besökarna. Du har ansvar för att det är ordnat och välkommande samt att allt fungerar på
sportfältet. Du kommer att vara budgetansvarig ör verksamheten och rapporterar
direkt till fritidschef. Till din hjälp kommer du bland annat att ha vaktmästare
samt ett team från vår arbetsmarknadsenhet vid din sida. En viktig del i ditt arbete blir
att arbetsleda dessa medarbetare och skapa en inkluderande arbetsmiljö där du tillvaratar mångfald och funktionsvariationer.

 

I arbetsuppgifterna ingår:

Utveckla arbetet vid Herosfältet, se möjligheter och hitta nya vägar framåt tillsammans med bland annat föreningslivet.
Arbetsledning av medarbetare och samordning av arbetsuppgifter, genomföra APT, medarbetarsamtal, medverka vid upprättande av
eventuella handlingsplaner och uppföljningar i samråd med vår
arbetsmarknadsenhet.
Planering och schemaläggning av verksamheten.
Ansvar för säkerhetsfrågorna i anläggningen och för att genomföra systematiskt arbetsmiljöarbete med kontroll och åtgärder.
Ansvar för
bokning, nyckelhantering och receptionens funktion.
Samverkan med föreningar samt uppföljning och eventuellt justeringar av samverkansavtal.
Vara kommunens kontakt för externa hyresgäster av idrottshallarna.
Ansvara för verksamheten i Fritidsbanken.
Bistå fritidschefen i olika arbetsuppgifter som kan bli aktuella, som exempelvis att söka projektmedel och genomföra olika spännande
projekt.  

Kvalifikationer
För tjänsten lämplig högskoleutbildning eller motsvarande, gärna inom det
sociala området.

Erfarenhet av arbetsledning. Eftersom en stor del av arbetet innebär att
arbetsleda medarbetare med funktionsvariationer och med olika bakgrund krävs
engagemang och förmåga att arbeta med individers utveckling på ett
lösningsfokuserat och flexibelt sätt. Vi ser gärna dokumenterad erfarenhet av
liknande arbetsuppgifter och med gott resultat.

Du
behärskar svenska väl i både tal och skrift.
Viktigt är att du har god
datavana, gärna erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system.
B-körkort för tjänsten är ett krav.

Meriterande är även erfarenhet av yttre
skötsel, trädgårdsarbete och vaktmästeri.

Löpande intervjuer kan ske under annonstiden.  

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga kvalifikationer och för att lyckas i rollen är det viktigt med helhetsperspektiv och stor förmåga att samverka med andra verksamheter och huvudmän. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har förmåga att ”hålla många bollar i luften” och möta oförutsedda händelser med engagemang och positiv attityd. Din sociala kompetens, lyhördhet, liksom skriftlig och muntlig kommunikation är en stor och viktig del i bemötandet med föreningarna.  Du är öppen och gillar förändringsarbete samt att få andra människor att växa. Arbetet förutsätter att du har ett stort engagemang och eget driv, förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp samt att få en grupp att utvecklas.

Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värna om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande får mer än gärna stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.

Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.

All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.

Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. 

Kontaktinformation
Kommunal, 010-4428179

Helena Caspersson, Vision , 0240-660177

Siw Östlund, Fritidschef, 0240-660500, siw.ostlund@smedjebacken.se

Susanne Hedman Jensen, Förvaltningschef, 0240-660136

Arbetsplats
Malmgatan 14

777 31 Smedjebacken

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 27 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Verksamhetschef

Verksamhetschef

29 mars 2024

15 februari 2024

Fritidschef

Fritidschef

28 januari 2024

Enhetschef fritid

Enhetschef fritid

24 januari 2024