Biträdande verksamhetschef

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla arbetet för att barn och ungdomar ska må bra? Önskar du att utvecklas in i ett ledarskap? Söker du personlig utveckling i en organisation med framåtanda och nytänkande? Då har vi jobbet för dig.

Du kommer till en arbetsplats som kännetecknas av engagemang, ansvar, öppenhet, samverkan, värme och hyfsad ekonomi. Hos oss får du jobba i ett tempo som ger möjlighet till ett högkvalitativt resultat och möjlighet till daglig återhämtning och reflektion. Dina kollegor kommer att göra dig imponerad, glad och på gott humör. De löneanspråk du har får gärna motsvara den prestation du anser att du kommer att bidra med.

ARBETSUPPGIFTER
Omvärlden förändras hastigt och därmed också vår verksamhet. För att möta detta och andra förändringar förstärker vi barn- och ungdomssektionen med en biträdande verksamhetschef. Sektionen består idag av en verksamhetschef, 3 samordnare, 22 socialsekreterare och 4 administratörer.

Som biträdande verksamhetschef arbetar du närmast verksamhetschefen som stöd och avlastning för att vi alla ska få en så bra arbetsmiljö som möjligt. Du kommer att vara spindeln i nätet och jobba med bland annat sytematiskt kvalitetsarbete, ekonomiuppföljningar samt stötta medarbetarna i vardagliga frågor. Med det sistnämnda menas allt från allmänna frågor till delegerade uppgifter som rör personal, arbetsmiljö och ekonomi. Målet är att alla som jobbar här ska tack vare dina insatser vara lyckliga när de går till jobbet och lyckliga när de går därifrån.

Vi har höga ambitioner när det gäller att ständigt höja vår kompetens, både på individuell - och gruppnivå. Du kommer att få kompetensutveckling i form av interna och externa utvecklingsprogram, processhandledning och tillgång till länsgemensamma nätverk.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning, samt erfarenhet av myndighetsutövning och administrativt arbete inom socialtjänsten. Det är en fördel om du även har erfarenhet av projektkoordination, ledningssupport och ekonomiuppföljningar.

Vi tror att du har god dokumentationsvana och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. För jobbet krävs även att du har B-körkort. Om du har erfarenhet av rådgivning, kundbemötande och arbetsmiljöfrågor är det meriterande. Om du dessutom är förtrogen med de handläggningskrav och lagstiftning som styr verksamheten är det ett stort plus.

Arbetet är självständigt och innebär många kontakter och därför är det viktigt att du har förmåga att vårda och bygga goda relationer. Du behöver därför vara självgående, ta initiativ och ha goda kommunikativa färdigheter, samarbetsförmåga och gott bemötande. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara trygg i din yrkesroll och du måste också kunna ta hand om dig själv eftersom du är ”verktyget” som utför arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Utdrag ur Belastnings- och Misstankeregistret krävs före anställning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra en god kommunikation med dig ser vi gärna att du söker digitalt.

Vänta inte med att skicka din ansökan eftersom intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan, märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Lednings- och verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar

Kontaktpersoner på detta företaget

Caroline Schnell
0173-862 19
Freddie Eriksson
0173-862 19
Sarah Svensson
0173-860 00 vx
Johan Nilsson
0173-860 00 vx
Yvonne Wahlbeck
0173-862 33
Nils Cidh
0173-860 00
Sekontschef barn- och ungdomssektionen Caroline Schnell
0173-862 17
t f sektionschef Freddie Eriksson
0173-861 50
Vision Nils Cidh
0173-860 00 vx
Sektionschef vuxensektionen Yvonne Wahlbeck
0173-862 33

Sammanfattning

Besöksadress

74221
None

Postadress

Box 66
Östhammar, 74221

Liknande jobb


26 april 2024

Föreståndare HVB

Föreståndare HVB

25 april 2024

Verksamhetschef

Verksamhetschef

17 april 2024

12 april 2024