Bli del av startup-bolaget Tipser och ansvara för deras kundsupport!

Arbetsbeskrivning

Tipser är en tech-startup som erbjuder en unik tjänst inom e-handel. Från och med 1:a november står företaget inför en ny satsning vilket förväntas leda till ökad tillväxt. Tipser söker därför dig med en entreprenörsanda och känsla för service, som vill ansvara för deras kundsupport. Vill du hjälpa Tipser att nå nya höjder? Gör det genom att söka tjänsten redan idag, så får du förutom yogatorsdagar och cavafredagar dessutom vara en del av ett härligt startup-gäng!

OM TJÄNSTEN
" Tipsers kultur innebär ett sunt arbetsklimat där alla jobbar hårt med att ständigt bryta ny mark. Vi gör det genom att testa nya saker där vi utforskar nya marknader och geografiska områden, samtidigt som vi har väldigt roligt. Vi tycker om att käka lunch tillsammans, gör många gemensamma aktiviteter och drar oss inte för en AW på fredagarna. Man kan säga att vi är ett gäng vänner som jobbar här på Tipser! "

Så beskriver Robin hur det är att jobba på Tipser. För några år sedan började Robin som ekonomiassistent via Academic Work och jobbar nu brett inom ekonomi och mot Tipsers leverantörer. Robin betonar att Tipser erbjuder ett klassiskt startup-klimat där alla oavsett roll hjälper till med allt, högt som lågt.

Rollen är ett konsultuppdrag där du kommer arbeta via Academic Work hos Tipser på heltid under 3 månader. Om expanderingen går så bra som Tipser hoppas finns det för rätt person möjlighet till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
Tipsers nya affär förväntas leda till ökad arbetsbelastning inom kundsupport. Din roll kommer vara att hjälpa köpande kunder, främst via mail, samt ansvara för tillhörande administration. Du kommer även att ha en nyckelroll i att bygga upp nya rutiner för hur supporten sköts. Eftersom utvecklingen av affären och de förväntade supportärendena ännu är okända kommer du även ha en nyckelroll i att bygga upp rutiner för hur supporten sköts.

Charmen med Tipser och den startup-miljö som erbjuds är den öppna attityden och den tillåtande kulturen, där du kommer få möjlighet att stötta inom andra områden utanför supporten. Har du exempelvis ett intresse för e-handel och inköp kanske du vill hjälpa till att utveckla hur sortimenten kvalitetssäkras och förbättras. Om du istället brinner för ekonomi kanske detta område är något du vill hjälpa till inom? Det finns även utrymme att bidra inom analys, utveckling och flera andra områden.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som vill testa på att jobba i en startup-miljö och som har känsla för service. För att lyckas i rollen ser vi därför att du har serviceerfarenhet sedan tidigare. Vidare har du…


* Ett intresse för e-handel och digitala medier. Har du jobbat inom e-handel eller digitala betalningar tidigare ses detta som mycket meriterande.
* Förmåga att prata och skriva obehindrat på svenska, eftersom supporten kommer vara på svenska. Utöver det är flera av Tipsers medarbetare engelsktalande och därför är även engelska ett krav.
* Gymnasieutbildning.


Det är meriterande om du…


* Har arbetat inom kundtjänst eller support tidigare.
* Tidigare har testat på att arbeta i ett affärssystem eller har någon form av teknisk bakgrund.


För att trivas på Tipser är du nyfiken och har ett allmänt intresse för att lära dig nya saker. Vidare trivs du i en avslappnad startup-miljö och vill bidra med skön stämning på kontoret. Eftersom satsningen i november är ny vet Tipser inte exakt vilka support-frågor som kommer bli aktuella, vilket ställer krav på en öppen och problemlösande attityd där du är kreativ för att hitta de bästa lösningarna. Då du som supportmedarbetare är ansiktet utåt till köpande kunder ser vi även att du är serviceminded och kan anpassa dig till olika typer av människor och situationer.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, önskat startdatum 1 november
* Omfattning: Heltid, 3 månader med chans till förlängning. Supporten är öppen mellan 9-17.
* Placering: Centrala Stockholm, Blasieholmen
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Tipsers önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här


INFORMATION OM FÖRETAGET
”Vi är en e-handelsplattform som möjliggör e-handel på vilken plattform som helst. Våra kunder är några av Europas största mediahus som genom Tipser får tillgång till e-handelsverktyg och tusentals varumärken och produkter att sälja till deras besökare. Som konsument har du en varukorg som följer med dig, oavsett från vilket varumärke du handlar från eller var du hittade produkten. Vi vill göra det enklare för konsumenter att hitta och handla produkter där de blir inspirerade.

Vi är först i Norden, och eventuellt i världen, med att lansera e-handel som fungerar sömlöst mellan plattformar, på användarens villkor.

Vi grundades i Stockholm 2012 och lanserade vår tjänst 2015. Idag är vi tolv människor och ett obligatoriskt pingisbord. Vårt fantastiska Stockholmskontor ligger på Blasieholmen, mitt i staden, omringad av hav. Hos oss kommer du att få vara med om en enastående resa i ett välfinansierat bolag med en internationalisering i sikte!”

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 3 månader, med chans till förlängning 8:30-17:30
  • Publicerat: 12 oktober 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024