Bli en administratör som hissas till skyarna!

Arbetsbeskrivning

KONE växer så det knakar och behöver nu utöka sitt team i Malmö med en administratör som ska stötta säljarna i region syd och väst med administrativa uppgifter. Det är en helt ny roll på företaget och du kommer att få vara med och skapa ramarna för den. Rollen passar perfekt för dig som är i början av din karriär och som har 1 – 5 års erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll. Om du känner att du är redo för att utvecklas vidare och få ta ett stort ansvar hos detta gigantiska företag så tycker vi att du ska ta chansen och söka redan idag, detta då urvalet sker löpande och start är omgående.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONEs räkning en administratör som ska stötta säljarna i region syd och väst med administrativa arbetsuppgifter. Vi på Academic Work har länge jobbat med KONE och det är ett företag som är otroligt måna om att våra konsulter ska trivas och må bra. Denna roll som administratör till KONE är en ny roll på företaget och du kommer att få vara med och utveckla den tillsammans med säljarna. Kontoret ligger i Malmö och du erbjuds en arbetsplats med en härlig stämning, trevliga kollegor och för rätt person finns stora möjligheter att utvecklas i tjänsten och att få ta mer ansvar.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KONES önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos KONE kommer din huvudsakliga arbetsuppgift att vara att stötta säljarna i region väst och syd med administrativa arbetsuppgifter.

Du kommer till exempel att:


* Följa upp samtal som säljarna har haft med befintliga kunder
* Hjälpa säljarna att ta fram offerter
* Logga samtal och mail som du eller säljarna haft med kunder
* Jobba med enklare kalkylberäkningar


Tjänsten passar dig som tycker om att ge god service och arbeta administrativt. Du kommer att få ta mycket ansvar och själv vara med och forma rollen och du bör därför gilla att jobba utan allt för tydliga ramar och rutiner. Om du är en person som vågar ta för dig och visa framfötterna så finns det stora möjligheter för dig att få fler och mer utmanande arbetsuppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst gymnasieutbildning med relevant inriktning


* Har 1 – 5 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från kundtjänst eller annat serviceyrke
* Tidigare har arbetat med administrativa arbetsuppgifter
* Har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system
* Obehindrat kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, detta då båda språken används i jobbet
* Är bekväm med att arbeta med telefonen som arbetsredskap och har erfarenheter av detta sedan tidigare


Det är meriterande om du


* Har eftergymnasialutbildning, gärna med inriktning mot Service Management eller ekonomi
* Har erfarenhet av att arbeta med sälj
* Är en person med ett tekniskt intresse och om du har lätt för att förstå dig på teknik


För att trivas i denna roll bör du vara en person som är självgående och gärna gör det lilla extra för dina kollegor och för företaget. Du bör vara ansvarstagande och själv kunna strukturera upp dina arbetsuppgifter genom att sätta upp ramar och riktlinjer för vad som ska göras och när. I och med att rollen är ny är det viktigt att du är ödmjuk och prestigelös inför de arbetsuppgifter som eventuellt kan tillkomma och att du är ser positivt på nya utmaningar. Du är serviceminded, öppen och van att samarbeta med dina kollegor. Du är inte en person som sitter och väntar utan letar gärna upp nya arbetsuppgifter och du trivs med att ha mycket att göra. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid 6 månader med chans till förlängning
* Lön: Enligt avtal
* Placering: Malmö
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag i hiss- och rulltrappsbranschen och deras uppgift är att göra det enkelt att förflytta sig i världens städer. De levererar hissar, rulltrappor och automatiska dörrar och vill hjälpa människor att förflytta sig tryggt och bekvämt i högre och smartare byggnader. I Sverige finns cirka 1000 medarbetare fördelade på 28 kontor, från Malmö i söder till Kiruna i norr. De är övertygade om att deras medarbetare är nyckeln till deras framgångar och KONEs målsättning är att ha bästa möjliga personal med rätt kompetens på varje position.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • dagtid heltid
  • Publicerat: 10 december 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024