OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att söka till ett av de mest intressanta jobben inom bolånerådgivning!
Vi förstärker nu en av de viktigaste funktionerna på BlueStep och söker ett antal duktiga personer till bolåneavdelningen. BlueStep Finans sitter i toppfräscha lokaler på Sveavägen i Stockholm och befinner sig i en mycket spännande expansionsfas. BlueStep kan erbjuda dig ett spännande jobb i finansbranschen där du får chansen att vara med och utveckla och växa med ett företag med en stark affärsidé.
Arbetsplatsen kännetecknas av att det är högt i tak, där alla i organisationen gemensamt arbetar hårt för att nå uppsatta mål.
INFORMATION OM TJÄNSTEN
På Bluestep söker man nu säljande bolånehandläggare som kommer att arbeta med att hantera bolåneansökningar "från ax till limpa?. Rollen innebär att du bland annat tar emot kundsamtal från kundtjänsten där kunden vill ansöka om bolån på ett befintligt boende eller för köp av en bostad. Arbetet är kundfokuserat och det är viktigt att du drivs av att hitta rätt lösning för varje kund och jobba mot tydligt uppsatta mål.
ARBETSUPPGIFTER
Som bolånehandläggare kommer du dagligen att arbeta med din egen kundstock där du följer och förvaltar dina befintliga kunder samtidigt som du tar emot och bedömer nya bolåneansökningar. Du sköter därefter hela processen med individuella kreditbedömningar utifrån respektive kunds situation, analys av objekt, platsbedömning och offertering Låneprocessen innebär en del administrativt arbete.
Du kommer till exempel att:
* Göra behovsanalys av kundens situation
* Genomföra kreditupplysning
* Analysera objektbeskrivning, Årsredovisning, etc.
Du kommer att börja med en 2 veckors skräddarsydd intensiv introduktionsutbildning och följs därefter upp med feedback och en mycket nära daglig coaching av din närmaste chef.
VI SÖKER DIG SOM
Tidigare har jobbat med bolån eller som mäklare och är van med telefonen som arbetsverktyg.
Det är meriterande om du har säljerfarenhet eller ekonomisk utbildning sedan tidigare. Även kunskap i det norska språket är meriterande för tjänsten!
Som person är du resultatinriktad och trivs med att arbeta fokuserat med komplexa arbetsuppgifter och samtidigt tillföra energi och glädje till dina kollegor. Du är självständig i ditt arbete, gillar kundkontakt via telefon och trivs med att arbeta på ett ställe där det ständigt händer saker. Du är kreativ i ditt sätt att hitta lösningar för varje enskild kund och såklart säljande i din personlighet.
START: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid, tillsvidare
PLATS: Stockholm
ANNONS ID: 14927317
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2013-11-17
KONTAKT: Rekryteringskonsult Emeli Bergenhag, 08-562 467 31, Rekryteringsadministratör Emelie Gustafsson, 08-522 589 37.
För att söka tjänsten ? klicka på ?Sök jobbet Har du frågor kring tjänsten besvaras [dessa på mail](mailto:emelie.gustafsson@academicwork.se) under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.
ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Ansök och läs mer på www.academicwork.se
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag elle
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Hedvig Svärd
Konsultchef Elin Jacobsson
Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Sara Frykedal
Konsultchef Amanda Uvemo
Konsultchef Amanda Uvemo
08-52 25 4904
Konsultchef Jesper Gustafsson
Konsultchef Stefanie Olsson
08 522 576 90
0736 44 41 62
Rekryteringskonsult Jonna Ström
Konsultchef Freja Birkhammar
08-56246735