Boendepersonal

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Arbetsuppgifter

Du ska tillsammans med boendeteamet, under ledning av teamledare, ansvara för enhetens boendeplatser inom vårt upptagningsområde som är Kramfors, Sollefteå och Örnsköldsviks kommun. Som boendeansvarig ansvarar du för planering och
genomförande av in- och utflyttningar av asylsökande så att våra platser nyttjas effektivt. Du ger information till nyanlända asylsökande och introducerar dessa i boendet. Du utför tillsyn av lägenheternas standard och svarar för felanmälningar till hyresvärdar. Tunga lyft och längre bilkörningar med minibuss ingår i arbetet. Som boendeansvarig kommer du att vara i nära kontakt med de boende, hyresvärdar och berörda i närsamhället. I arbetsuppgifterna ingår dokumentation i olika datasystem, du möter sökande i receptionen där du svarar på frågor och utför administrativa arbetsuppgifter, du deltar i internt och externt informationsarbete, både enskilt och i grupp samt de uppgifter som åläggs av närmaste chef.




Kvalifikationer

Du har gymnasiekompetens, gärna med social eller pedagogisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Viktiga egenskaper hos dig som söker är att du har ett professionellt förhållningssätt, är lyhörd, empatisk och har god samarbetsförmåga både internt och externt. Du är praktisk och strukturerad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter. Du har också en god administrativ och pedagogisk förmåga. Du har erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer och erfarenhet av fastighetsskötsel är meriterande. Att du behärskar svenska och engelska är en förutsättning, övriga relevanta språkkunskaper är meriterande. Datorvana med grundläggande officekunskap och körkort är ett krav. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt relevant arbetslivserfarenhet.




Upplysningar

Anställningarna är tillsvidare med provanställning i sex månader alternativt tidsbegränsad, allmän visstidsanställning.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Tillträde snarast.

Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.





Ansökan

Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 3 augusti 2014.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Reach Mee.

 


Kontaktpersoner

Christina Bergius, enhetschef, 010-485 42 96

 

Magdalena Kamel, administration, 010-485 83 13

 




Fackliga kontaktpersoner:

Barbro Tergesten, ST, 010-485 19 73

 

Hans Niska, SACO, 010-485 48 92

 

Robert Wiklund, SEKO, 010-485 89 41


Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 27 juni 2014

Liknande jobb


10 april 2024

Personligt ombud

Personligt ombud

5 april 2024

Socionom i Parasoll Personligt ombud

3 april 2024

21 mars 2024