Boendesamordnare

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker bondesamordnare till myndighetsenheten inom hemvårdsförvaltningen.

Din huvuduppgift är att ansvara för att hemvårdsförvaltningens platser på äldreboenden samt växelvård/avlastningsplatser på korttidsboendet enligt SoL används så effektivt och optimalt som möjligt. I detta ingår ansvar för kö och prioriteringar, samordning och fördelning av lediga platser enligt ovan samt sammanställning av ev. externa placeringar. För närvarande har vi strax över 800 platser varav 15 platser avser växelvård/avlastning samt 2 trygghetsplatser. Övriga platser utgör äldreboenden. Valfrihetssystem tillämpas för äldreboenden. Vid erbjudandet tas stor hänsyn till kundens val av äldreboende i enlighet med biståndsbeslut.

I boendesamordnartjänsten ingår också att arbeta med att ta fram statistiska uppgifter och rapportera ej verkställda beslut till Inspektionen för vård och omsorg samt till hemvårdsnämnden. Att tilldela ansökningar om äldreboenden från invånare bosatta i andra kommuner som vill flytta till äldreboende i Halmstads kommun till berörda biståndshandläggare ingår. Dokumentation sker i MagnaCura som är hemvårdsförvaltningens verksamhetssystem. Du kommer att aktivt vara med att utveckla formerna för en effektiv och rättssäker boendesamordning, inom ramen för förvaltningens riktlinjer och rutiner. Du kommer att ha nära samarbete med biståndshandläggare, avgiftshandläggare, enhetschefer och andra aktuella yrkeskategorier. Du kommer att ingå i ett inarbetat och väl fungerande team.


KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig högskoleutbildning.

Erfarenhet och kunskap om boendesamordning och biståndshandläggning inom äldreomsorgen är meriterande.

Vi vill att du har goda datakunskaper med vana att arbeta i Officepaketet, i synnerhet Excel, har god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift och har ett utpräglat administrativt intresse. Vi förutsätter att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du arbetar med helhetssyn och har förmåga att tydligt och strukturerat planera verksamheten. Andra viktiga egenskaper är noggrannhet och att du har ett flexibelt förhållningssätt. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, yrkeskunnande och kreativitet. Detta förutsätter god servicekänsla och kommunikationsförmåga utifrån hemvårdsförvaltningens värdegrund.

Vi erbjuder: Ett spännande och utvecklande arbete tillsammans med trevliga arbetskamrater. En förändringsbenägen och expansiv verksamhet.

B-körkort krävs.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Myndighetschef Ermin Skoric

Vision Markus Andersson
070-288 05 55
Maria Mangfors Hallberg
035-13 79 15
Markus Andersson, Vision
0702-88 05 55
Myndighetschef Ermin Skoric
072-7260434
HR-ansvarig Susanne Karlsson
035-13 79 11
Myndighetschef Ermin Skoric
072-726 04 34
Tf Myndighetschef Gabriela Arvidsson
0708-91 77 60
Gabriela Arvidsson
035-182735
Förvaltningschef Jennie Vidal
070-267 11 54

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 153
Halmstad, 30107

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024