Boendestödjare/undersköterska till hjälp i hemmet

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Hjälp i hemmet ingår på Enhet 5 inom socialpsykiatrin i Eskilstuna kommun. Enheten söker till hösten tre nya medarbetare på heltid. Idag har vi ca 110 aktuella brukarärenden där vårt geografiska upptagningsområde sträcker sig runt hela Eskilstuna kommun. Vår enhet har sin arbetsplats på Pressargatan som du utgår ifrån vid varje arbetspass.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta för att personer med psykisk funktionsnedsättning ska känna sig mer delaktiga i samhället? Vill du ingå i en kreativ arbetsgrupp? Är du en person som gillar högt tempo och tar ansvar i ditt arbete? Då ska du söka dig till oss!

Som boendestödjare hos oss kommer du att ingå i ett team som aktivt arbetar tillsammans för att uppnå ett gemensamt förhållningssätt med en god arbetsmiljö. Idag består arbetsgruppen av 25 medarbetare varav en kvalitetssäkringssamordnare, en teamledare samt en planerare för att stötta och handleda i vårt dagliga arbete.

Som boendestödjare på vår enhet kommer du att arbeta tillsammans med brukaren där utgångspunkten är i dennes egna hem. Där utförs insatserna både i hemmet men även utanför i syfte att få brukaren mer delaktig i samhället. Du kommer att bli kontaktperson åt flera brukare som du har lite extra ansvar för. Allt arbete utgår ifrån biståndsbeslut taget av handläggare, som kontaktpersonen tillsammans med brukare och teamledare sedan bryter ner till individuella genomförandeplaner. Du och dina kollegor genomför sedan de beviljade insatser med utgångspunkt i genomförandeplanerna. Du arbetar dels med att utföra rena serviceinsatser såsom städ, tvätt och matlagning men arbetet består också till stor del utav psykosociala insatser som motivations- och rehabiliteringsarbete samt ledsagning. Vi utför även hälso- och sjukvårdsinsatser vilket gör att rollen kräver att du vill genomföra både medicin- samt insulindelegering.

Hos oss är det viktigt att våra medarbetare utvecklas och därför erbjuder vi intern handledning men också en tvåårig kompetensutvecklingsplan. Denna planerar du tillsammans med din enhetschef under ditt första medarbetarsamtal.

Vi välkomnar dig som har ett professionellt bemötande, aktivt arbetar med att få brukaren mer delaktig i samhället, sprider glädje på arbetsplatsen och ser positivt på att ha flera bollar i luften samtidigt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad och godkänd gymnasieexamen såsom undersköterska med inriktning psykiatri eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen som boendestödjare krävs det att du har tidigare arbetslivserfarenhet i minst 2 år. Erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa samt utbildning i MI, KBT eller ESL är meriterande.

Då dokumentationen är viktig i rollen behöver du ha dokumentationsvana och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi ser positivt på om du även har andra språkkunskaper än svenska.

Eftersom det ingår att köra bil i tjänsten krävs det att du har B-körkort. Bilar finns på arbetsplatsen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vilket medför att du har ett prestigelöst förhållningssätt, är trygg i dig själv och arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter men även ser fördelarna med att arbeta i team. Som person är du systematisk och du gillar att planera och följa upp ditt arbete genom bestämda riktlinjer.

För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att se saker ur andra perspektiv, du har lätt för att lyssna på andra och inger ett förtroende samtidigt som du är tydlig med din professionalism.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen Eskilstuna
  • 3 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dag, kväll, varannan helg. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse., upphör: 1 års vikariat med möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 27 juli 2016

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


17 maj 2024

Boendeassistent

Boendeassistent

17 maj 2024

17 maj 2024