Bolagssekreterare

Arbetsbeskrivning

Hos oss finns det gott om engagerade och professionella kollegor som gör sitt bästa för en hållbar framtid i våra kommuner. Vill du bli en av oss? Då ska du söka tjänsten som bolagssekreterare hos oss på Vivab.

ARBETSUPPGIFTER
Som bolagssekreterare sammanställer du underlag, skriver kallelser och för protokoll vid styrelsemöten. Du bevakar att ärenden kommer upp för beslut och administrerar ärenden till och från styrelsen i nära samarbete med VD.
Du är administrativt stöd och rapporterar direkt till VD. Bland annat innebär det att färdigställa agenda och anteckningar från ledningsgruppsmöten.
Du är delaktig i att utveckla styrelse- och sammanträdesprocesserna samt diarieföring.

En betydande del av tjänsten omfattar dokumenthantering, exempelvis att vara bolagets personuppgiftssamordnare, arkivansvarig samt hantera utlämnande av allmän handling.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, helst med inriktning mot offentlig förvaltning eller juridik, eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter och erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer. Du har kunskap om offentlighets- och sekretesslagen samt aktiebolagslagen och kommunallagen.
Du har kunskap och intresse för att använda modern teknik för att effektivisera arbetssätt och processer.

Dina egenskaper
Du är en god administratör, där noggrannhet och struktur är ett måste. Likaså förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet innebär många moment, därför behöver du vara skicklig på att snabbt sätta dig in i och växla mellan olika arbetsuppgifter, vara lösningsfokuserad och flexibel samt ha en uttalad känsla för service.

Det är viktigt att du är en god samarbetspartner och har lätt för att kommunicera för att skapa ett förtroendefullt samarbete med medarbetare och politiker. Du kommer också att arbeta självständigt och behöver därför ha förmågan att själv kunna planera ditt arbete och arbeta strukturerat och målinriktat.



ÖVRIGT
Vivab (Vatten & Miljö i Väst AB) jobbar för en hållbar framtid med rent vatten, friskare hav och minskade avfallsmängder i Varberg och Falkenberg. Från våra vattenverk levererar vi ett dricksvatten av högsta kvalitet och vi strävar efter minsta möjliga miljöpåverkan från våra reningsverk. Vi ansvarar även för avfallshanteringen i våra kommuner, där återvinning och återbruk är viktiga grundstenar i utvecklingen. Vår verksamhet berörs av runt 100 000 personer vilket gör oss till en av landets större aktörer inom vatten, avlopp och avfall. En miljösmart vardag är vår vision, var med och förverkliga den du också!

En bra arbetsmiljö ligger högt upp på vår agenda och vi vill att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och fritid. Vivab vill främja en hälsosam livsstil och erbjuder bland annat en friskvårdstimme i veckan, friskvårdsbidrag och möjlighet till att hyra förmånscykel. Vi kan även erbjuda möjlighet till både flextid och att delvis arbeta hemifrån.

OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonsering både i tryck och digitalt.

Kontaktpersoner på detta företaget

personalavdelningen Lena Andersson
0757-274024
för Vision Bengt-Åke Bengtsson
0757- 27 41 62
för SACO Malin Persson
0757-27 40 42
VD Margareta Björksund
0757-27 40 10
ekonom Eddie Svedberg
0757-27 40 27
ekonom för Vision Lena Augustsson
0757-27 40 21
produktionschef Georg Gottrfridsson
0757-274147
produktionschef Joakim Nilsson
0757-274150
för Kommunal Jan-Olof Lundin
0757-27 41 42
informationsansvarig Clara Christiansson
0757-27 40 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vivab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

31122 Falkenberg
None

Postadress

Box 110
Falkenberg, 31122

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024