OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedbank är en av de ledande aktörerna på bolånemarknaden och satsar nu ytterligare mot målet att bidra till marknadens nöjdaste kunder. Mot detta ändamål söker vi nu flertalet nya medarbetare som brinner för att jobba med service och skapa affärer. Du kommer genomgå en process där du vid erbjudande kommer utbildas och ta SwedSec-licens inom bolån, för att sedan påbörja din långsiktiga karriärresa inom banken. Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Hur ansöker jag till tjänsten?
Du söker till tjänsten genom att klicka på ”Ansök här ” och bifogar ditt CV
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som rådgivare med inriktning mot bolån är du ansiktet utåt mot Swedbanks privatkunder. Med telefon och mail som främsta arbetsverktyg arbetar du aktivt med att erbjuda hjälp med alla typer av kreditrelaterade frågor samt rådgivning gällande privatekonomi och boende.
VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift då språket används i det dagliga arbetet i dialog med kunder samt vid dokumentation
- Har erfarenhet av arbete i en servicerelaterad roll, där telefonen varit ditt främsta arbetsverktyg
- Intresse för ekonomi och krediter
- Kan lägga ner ca 50 timmar i självstudier under SwedSec-utbildningen som avslutas med ett test där godkänt resultat krävs
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter inom bank
* Har erfarenhet av kundmöten på bank, kredithantering, försäkringsbolag eller som mäklare
Som person är du:
* Noggrann
* Kommunikativ
* Ansvarstagande
* Initiatvitagande
Vidare drivs du av att hålla en hög servicenivå och hjälpa kunder på bästa möjliga sätt och skapa nya affärer. Du tycker även att kvalité är viktigt och arbetar strukturerat och effektivt för att vara redo för nästa utmaning och kund.
Övrig information
* Start: Rekrytering sker löpande och utbildningen inom SwedSec Bolån sätts igång så snart Swedbank fattat beslut efter intervju. Startdatum planeras in omgående när utbildning påbörjats och planerad utbildnings- och testplan kommunicerats.
* Omfattning: Heltid, initialt 8 månaders visstidsanställning med möjlighet till överrekrytering efter denna period förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
* Placering: Slottsmöllan, Halmstad
* Arbetstider: Öppettiderna för kundcentret är mellan 6:45-20:30, alla dagar i veckan förutom röda dagar då kontoret är stängt. Du kommer ha möjlighet att till en viss grad påverka vilka dagar och tider du arbetar.
* För denna tjänst kommer det krävas en kreditupplysning och att du visar upp ett utdrag från Polisens belastningsregister, detta kan beställas från Polisens hemsida.
Rekryteringsprocessen:
* För att komma till testerna klickar du på ”Ansök här” längst upp till höger i annonsen
* Registrera din mailadress och påbörja ett personlighets- och problemlösningstest
* Du blir därefter informerad om hur det gick för dig
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Swedbanks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Swedbank har sina rötter i den svenska sparbanksrörelsen, vars historia sträcker sig tillbaka till 1820. Närheten till kunden och det lokala samhället har varit i fokus ända sedan starten.
Avdelningen Svensk bankverksamhet (SBV) har cirka 4 miljoner privatkunder samt 330 000 företagskunder och är därmed Swedbanks största affärsområde. På deras 218 kontor, sparbankernas drygt 200 kontor, Kundcenter samt i digitala tjänster erbjuds kunderna högklassig service samt relevanta tjänster och produkter.
Swedbanks medarbetare står bakom värderingarna att vara enkla, öppna och omtänksamma. I vardagen betyder det bland annat att deras tjänster och råd ska vara begripliga för varje person och att de som bank håller vad de lovar gentemot sina kunder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231