OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedbank är en av de ledande aktörerna på bolånemarknaden och satsar nu ytterligare mot målet att bidra till marknadens nöjdaste kunder. Mot detta ändamål söker vi nu flertalet nya medarbetare som brinner för att jobba med service och skapa affärer. Som bolånerådgivare på Swedbank får du vara med och bidra till nöjda kunder genom att erbjuda och hjälpa både företag och privatpersoner med smarta lösningar. Sök tjänsten redan idag då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Hos Swedbank blir du en del av en organisation som strävar efter gemensamma mål där du samtidigt kommer vara en nyckelperson inom organisationen. Med en tydlig bild om vart Swedbank stävar att vara samt ett synligt och nära ledarskap får du möjlighet till personlig utveckling i din roll. Tjänsten kommer att inledas med en period för introduktion och utbildning, därefter kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att driva avdelningens arbete framåt.
Du erbjuds
* Möjlighet att snabbt komma in i en organisation där du kan få relevant erfarenhet
* En dedikerad konsultchef som strävar efter att hjälpa dig med din utveckling
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Som bolånerådgivare kommer du få möjlighet att gå in i tjänsten via två olika inriktningar, beroende av vad som är mest lämpligt utifrån dig som person och dina tidigare erfarenheter. Nedan kan du läsa mer om de olika inriktningarna:
Kundrådgivare med inriktning mot lån – I denna roll arbetar du inom hela kreditaffären, både inom privatlån och bolån, hjälpa kunder till en sund och hållbar ekonomi. Du kommer främst möta kunder i en digital miljö samt bereda de ansökningar som kommer in via internettbanken eller via deras app.
Kundrådgivare med inriktning bolån – I denna roll är du ansiktet utåt mot Swedbanks kunder, främst via telefon. Du kommer erbjuda hjälp med alla typer av kreditrelaterade frågor samt rådgivning gällande privatekonomi och boende, både gentemot privat- och företagskunder. Utöver telefonsamtal bemöter du även kunderna via andra digitala kanaler, exempelvis sociala medier.
VI SÖKER DIG SOM
* Kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift då språket används i det dagliga arbetet i dialog med kunder
* Har viss erfarenhet av arbete i en roll med fokus på kundbemötande per telefon och mail
Det är meriterande om du
* Har Swedsec-licens inom bolån, detta är något som kommer viktas högt i rekryteringsprocessen
* Har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter inom lån
* Har erfarenhet av kundmöten på bank, kredithantering, försäkringsbolag eller som mäklare
Som person är du
* En lagspelare
* Resultatinriktad
* Flexibel
Vidare drivs du av att hålla en hög servicenivå och hjälpa kunder på bästa möjliga sätt och skapa nya affärer. Du tycker även att kvalité är viktigt och arbetar strukturerat och effektivt för att vara redo för nästa utmaning och kund.
Övrig information
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med stor chans till förlängning
* Placering: Halmstad, Hallands län
* Arbetstider: Öppettiderna för kundcentret är mellan 6:45-20:30, alla dagar i veckan förutom röda dagar då kontoret är stängt. Du kommer ha möjlighet att till en viss grad påverka vilka dagar och tider du arbetar.
* För denna tjänst kommer det krävas att du visar upp ett utdrag från Polisens belastningsregister, detta kan beställas från Polisens hemsida.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Swedbanks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Swedbank har sina rötter i den svenska sparbanksrörelsen, vars historia sträcker sig tillbaka till 1820. Närheten till kunden och det lokala samhället har varit i fokus ända sedan starten.
Avdelningen Svensk bankverksamhet (SBV) har cirka 4 miljoner privatkunder samt 330 000 företagskunder och är därmed Swedbanks största affärsområde. På deras 218 kontor, sparbankernas drygt 200 kontor, Kundcenter samt i digitala tjänster erbjuds kunderna högklassig service samt relevanta tjänster och produkter.
Swedbanks medarbetare står bakom värderingarna att vara enkla, öppna och omtänksamma. I vardagen betyder det bland annat att deras tjänster och råd ska vara begripliga för varje person och att de som bank håller vad de lovar gentemot sina kunder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231