Bostadsförmedlare Sommarvikariat

Arbetsbeskrivning

Boplats Syd AB är ett kommunalt aktiebolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.



Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.



Under 2019 har vi förmedlat närmare 8000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att både lämna och hitta hyresrätter.



Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.



Arbetsuppgifter
Vi söker nu en sommarvikarie som brinner för administrativa arbetsuppgifter och kundkontakt.

Som bostadsförmedlare ansvarar du för hela förmedlingsprocessen. Dina arbetsuppgifter består av att granska och publicera lägenhetsannonser på vår hemsida, kontrollera intyg och handlingar som sökande har laddat upp på sin profil, samt sammanställa och skicka hyresgästförslag till hyresvärden. Du arbetar dagligen i vårt verksamhetssystem som är ett stöd i all kontakt med kunder och hyresvärdar. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att både hyresvärdar och bostadssökande upplever att Boplats Syd erbjuder en trygg och enkel väg till bostad.

Kvalifikationer
Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete. Vi vill att du har goda IT-kunskaper. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande.

Som bostadsförmedlare är du lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du är tydlig och bra på att kommunicera. Vidare tror vi att du är noggrann och strukturerad samt beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.


Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:

Camilla Tilly, förmedlings- och kundtjänstchef, 0734-16 00 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boplats Syd
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024