Bostadshandläggare (vikariat)

Arbetsbeskrivning

vid Fastighetsavdelningen. Sista ansökningsdag: 2016-12-20.

Fastighetsavdelningen ansvarar för den strategiska planeringen av universitetets lokaler och bostäder. Avdelningen är universitetets representant i fastighets- och lokalrelaterade frågor samt i bostadsförsörjningsfrågor och är universitetets och hyresgästens beställarrepresentant i kontakter med hyresvärdar.

Avdelningen är i ett utvecklingsskede och arbetar mot ett facility management-koncept. Du kommer att tillhöra Housing Office, som förmedlar bostäder till internationella studenter och gästforskare. Vi söker nu en strukturerad, serviceinriktad och skicklig administratör som vill ingå i ett utvecklingsfokuserat och positivt arbetsteam.

Arbetsuppgifter
Som bostadshandläggare kommer du att ha mycket kontakt med internationella gästforskare och studenter. Du kommer att matcha lediga bostäder gentemot kölistan och på ett professionellt sätt kontakta och kommunicera med befintliga och nya hyresgäster. Vidare kommer du att till viss del vara kontaktperson mot fastighetsägarna, främst när det gäller information angående åtgärder som behöver uträttas under vissa perioder, exempelvis vattenavstängning eller liknande.

Du kommer att ha kontakt med hyresgäster, koordinatorer, fastighetsägare, fastighetsvärdar och servicefunktionen som tillhandahåller nycklarna. Du kommer också att hantera och utföra uppföljning av besiktningar, felanmälningar, städbeställningar och låsbyten etc. Vidare kommer du att arbeta med den interna och externa kommunikationen samt att delta i vissa projekt och utredningar. Uppdatering av Housings webbsidor och deltagande i arbetet med strategiska bostadsförsörjningsfrågor är något som ingår i arbetsuppgifterna. Du rapporterar till sektionschefen och placeringen är på universitetsområdet, Frescati i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


• bokning av bostäder till internationella studenter och gästforskare i KX, vårt systemstöd
• att svara på e-post via gemensam funktionsadress
• att hantera kölistor och inresandelistor
• att planera för in- och utflytt
• att arbeta med processer och rutiner
• backup till övriga inom Housing.

Kvalifikationer


• Eftergymnasial utbildning.
• Arbetslivserfarenhet inom administration/kundservice. 
• Goda kunskaper i Office-paketet.
• Mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skriftligt, eftersom du kommer att använda dig av språken dagligen.

Meriterande är erfarenhet från arbete i bokning/fastighetssystem, hyresjuridik samt övriga språkkunskaper. 

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är mycket serviceinriktad, har en mycket god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra. Du har en god förmåga att driva ditt eget arbete självständigt och van att leverera mot deadlines samt hålla dig lugn under intensiva perioder. Det är också viktigt att du är strukturerad, tar stort ansvar för ditt arbete och att slutföra dina uppgifter.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  

A

Stockholms universitet – hos oss ger utbildning och forskning resultat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Universitet STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 december 2016

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024