Bostadssamordnare

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Fastighetsförvaltningen med sina 40 medarbetare ansvarar för förvaltning och utveckling av staden ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter. Fastighetsförvaltningen bistår förvaltningarna i bostads- och lokalförsörjningsprocessen.
Verksamheten är en resultatenhet som drivs i konkurrens med andra aktörer.
Fastighetsförvaltningen förvaltar 270 lokalobjekt med en totalyta på 660 000 m2 samt 400 bostäder med en yta om 22 000 m2 med ett bokfört värde på totalt 3 000 mkr. Nytt uppdrag from i år är att försörja staden med bostäder för nyanlända.

Bostadsavdelningen är en av två huvudprocesser på fastighetsförvaltningen. Vi förvaltar ekonomiskt, tekniskt och administrativt av staden ägda bostadsrätter och inhyrda hyresrätter. Vi försörjer stadens förvaltningar med bostäder för det bostadssociala programmet, gruppen nyanlända och liknande verksamhetsändamål. Bostadsavdelningen består i dagsläget av 5 engagerade medarbetare.

Vi söker dig som vill arbeta med att flytta in anvisade nyanlända inom Helsingborgs stad.

Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning i 12 månader. Du kommer att få ett meningsfullt arbete där du stödjer nyanlända som har permanent uppehållstillstånd i att finna sig till rätta under deras första tid i Helsingborg.


ARBETSUPPGIFTER
I din roll som bostadssamordnare kommer du att självständigt leda och ansvara för inflyttning av nyanlända. Dina arbetsuppgifter är framför allt visning och kontraktskrivning som åtföljs av administration, korrenspondens och fakturahantering. En stor del i arbetet är att beskriva boendeprocessen för målgruppen. En annan central uppgift är att underhålla det täta samarbetet med migrationsverket, arbetsförmedlingen samt andra förvaltningar inom stadens organisation.

Du är navet i samarbetet med fastighetsägarna och bostadsrättsföreningarna, du är deras kontaktperson i frågor som rör bostaden.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gått fastighetsföretagandeprogrammet eller likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har utbildning inom det sociala området.

Du som söker ska vara trygg i dig själv, lugn och uppmärksam i ditt bemötande. Utöver det är du stabil och kontrollerad i olika typer av situationer och kan arbeta självständigt. Du har lätt för att upparbeta, bibehålla och vårda kontakter. Du är en kreativ och stresstålig problemlösare som söker och delger kunskap från/till dina kolleger. Vi kommer att lägga stor vikt vid dessa egenskaper.

Vi erbjuder dig ett intressant och ansvarsfullt arbete i ett positivt arbetsklimat med kompetenta och engagerande kolleger.






ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Projektchef Peter Wetterlöv
042-102879
HR-chef Emina Mehmedovic
042-10 54 80
Avdelningschef Thomas Augustsson
042-10 48 30
Fastighetschef Olof Carlius
042-10 39 94
Fastighetsförvaltare Jenny Mosebach
042-10 29 01
Fastighetsförvaltare Lars Lindell
042-10 68 92

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, FASTIGHETSFÖRVALTNINGEN
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. , upphör: 2017-08-31 .
  • Publicerat: 6 augusti 2016

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024