Bostadssekreterare

Arbetsbeskrivning

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 000 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 33 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åker och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.





ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en bostadssekreterare för placering på enheten för ekonomiskt bistånd på Strängnäs kommun.

Som bostadssekreterare är du ansvarig för det vräkningsförebyggande arbetet. Samverkan med kronofogdemyndigheten och hyresvärdar är av stor vikt.

Du ansvarar för kommunens andrahandshandsuthyrning till de mest utsatta på bostadsmarknaden. Arbetet innebär att du i samarbete med hyresvärdar ombesörjer att verksamheten har lägenheter att hyra ut i andra hand . Du kommer också vara verksamhetens "hyresvärd" för dessa kontrakt.

Strängnäs kommun tillämpar sedan 1 januari 2014 rökfri arbetstid.

Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster


KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning och kunskap om hyresslagstiftning genom utbildning eller arbetslivserferenhet.

Du har även god kunskap om samhällets trygghetssystem och socialtjänstens uppdrag och ansvar.

För den här tjänsten är giltigt körkort med B-behörighet ett krav.

För att lyckas i rollen som bostadssekreterare ser vi att du:
- är en positiv person som trivs med att ta ansvar
- arbetar resultatinriktat och självständigt i nära samarbete med kollegor och samverkanspartners
- har en mycket god förmåga att se klienternas möjligheter och egna resurser.
- är stabil, strukturerad och kan planera ditt arbete självständigt
- kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt att du är van vid att dokumentera.
Erfarenhet av arbete med liknade uppgifter ses som meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Andersson fr 22 juli
0152 292 29
Charlotte Wagner
0152-29638
Barbro Karlsson
0152-23131
Maria Edlund-Dahl t o m 21 juli
0152 29643
Verksamhetschef IFO Annica Westling
0152-29680
SSR Charlotte Wagner
0152-29638
Vision Barbro Karlsson
0152-23131
Vision Barbro Karlsson
0152-29191
Enhetschef Marita Andersson
0152-29229
Enhetschef Ulrica Runemar
0152-29613

Sammanfattning

Besöksadress

64580
None

Postadress

None
STRÄNGNÄS, 64580

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024