Bostadsuthyrare/administration

Arbetsbeskrivning

Till vårt kundcenter söker vi nu med start omgående

Bostadsuthyrare/administration

Beskrivning

Kundcenter är den första kontakten in för våra kunder. Vår målsättning är att på ett enkelt och effektivt sätt hjälpa kunden rätt och direkt i första kontakten med LKF. Kundcenter består av medarbetare inom uthyrning, kundtjänst och felanmälan och vi är tillsammans 20 kollegor som jobbar för att skapa ett kundbemötande i världsklass.

Vill du bidra till att människor i Lunds kommun kan skapa sig ett hem där de trivs och känner sig trygga? Är du dessutom serviceinriktad och positiv - då är du välkommen till oss på LKF i centrala Lund.

Du arbetar med uthyrning av bostäder, bilplatser samt mindre lokaler, behandlar lägenhetsbyten och andrahandsansökningar inom fastighetsområdet samt har viss kommunikation med våra kunder.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer vara att administrera uthyrningsärenden, dvs. att publicera och erbjuda lägenheter till sökande i enlighet med vår uthyrningspolicy. Det kommer även att förekomma andra administrativa uppgifter inom uthyrning såsom arkivering, genomgång av listor samt enklare analysarbete.

Erfarenhet och kompetens

Vi lägger mycket stor vikt vid att du är noggrann och strukturerad, kan följa våra processer enligt skapad rutin samt har god prioriteringsförmåga. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska) samt goda kunskaper och erfarenheter av IT-baserade affärssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av Vitec Marknad och Vitec Hyra.

Som person arbetar du bra med andra människor och är utåtriktad. Det är också viktigt att du har förmåga att se och förstå kulturella skillnader och acceptera olikheter. Vi ser gärna att du har erfarenhet som uthyrare, mäklare, säljare, kundtjänst eller andra servicerelaterade yrken med ”kunden i centrum”. Kännedom om hyreslagstiftningen är meriterande.

Ansökan

Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är 1 mars 2020, men rekryteringen sker löpande så inkom med din ansökan så snart du kan. Tjänsten är en visstidsanställning t o m 2020-08-31, möjlighet till förlängning finns för rätt person. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta hannah.billberg@lkf.se.

LKF ska erbjuda lundaborna bostäder med god kvalitet, i god miljö och till rimlig hyra. Vår vision är FLER OCH BÄTTRE HEM. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med våra kunder. Vi på Lunds Kommuns Fastighets AB äger och förvaltar cirka 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och drygt 20 000 lundabor har sitt hem hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


15 april 2024

Service och administration

Service och administration

26 januari 2024