Branch Manager till BSH Home Appliances nordiska lager

Arbetsbeskrivning

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team! BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.1 miljarder euro under 2016 och mer än 58,300 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss. Läs mer på www.bsh-group.com.

BSH Home Appliances AB söker nu en Branch Manager med intresse för och erfarenhet av att arbeta med människor, lager och logistik samt förbättringsarbete!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av förbättrings- och förändringsarbete och vill vara med och påverka utvecklingen av BSH Home Appliances ABs verksamhet? Är du en driven och trygg ledare som är tydlig i din kommunikation? Har du engagemang och vilja att skapa goda resultat? Sök då tjänsten som Branch Manager hos BSH Home Appliances ABs nordiska lager i Nykvarn.
Som Branch Manager är din uppgift att supporta, coacha, organisera och säkerställa den dagliga produktionen inom din enhet på lagret. Du leder ditt team i enlighet med de globala mål och prioriteringar som finns. Du kommer att självständigt driva och ansvara för arbetet inom gruppen, och du har chefsansvar för två Managers som ansvarar för enheterna Transport Planning och Warehouse Operations som i sin tur har personalansvar för 7 Team Leaders. (rättelse ta bort antal) Som Branch Manager innebär din roll att coacha och stötta dina medarbetare samt arbeta med en kontinuerlig förbättring av kvalitet och effektivitet, du deltar i projekt samt utveckla verksamheten med fokus på ökad service. Du rapporterar till Manager Logistics Operation. (rättelse: Head of Logistics operations)

Vem är du?
Vi söker dig som har minst fem års ledarerfarenhet från lagerverksamhet med komplexa strukturer. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom lager-logistik och/eller supply chain men det är inte ett krav. Du känner dig trygg med de lagar och föreskrifter som gäller inom arbetsmiljö samt hantering av arbetsrättsliga frågor. Det är en fördel om du har arbetat i en matrisorganisation.

Du har förmågan och viljan att leda andra och har en positiv och utåtriktad attityd. Med en naturlig pondus vågar du ta plats, lyssna och ta aktiv ställning, utan att göra avkall på din ödmjukhet. Du är en trygg och orädd person som har lätt för att fatta och kommunicera beslut. Det är viktigt att du är en prestigelös initiativtagare. Att jobba med ständiga förbättringar och utvecklingsarbete är en naturlig drivkraft för dig. Du har en förmåga att se både helhet och dess delars betydelse och det globala perspektivet ser du som en utmaning. Vidare är du resultatinriktad, analytisk och har en ekonomisk förståelse. Du är en van användare inom MS Office, främst Excel och dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i både tal och skrift.
Kontaktperson

I den här rekryteringen samarbetar BSH Home Appliances AB med Experis. Ansök med registrerat CV och personligt brev via ansökningslänken. Eftersom urvalet sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 08-736 11 26 om du vill veta mer om tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Elin Hedberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BSH
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 18 mars 2018

Besöksadress

Klarabregsgatan 29
None

Postadress

11181
0180, 11181

Liknande jobb


Lagerchef

12 april 2024