Brand Manager

Arbetsbeskrivning

Om Kavli:
O. Kavli AB omsätter 840 miljoner SEK och har ca 250 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö och i Eslöv. O. Kavli Sverige har idag ett flertal varumärken som Kavli, Druvan, Johnny´s, Hultbergs och Västervik, Skyr, Bärry, Tiger och Eriks såser och dressingar. Idag är O. Kavli marknadsledare inom produktområdena mjukost, majonnäs och dressing samt gryner. O. Kavli tillverkar även bröd, senap, såser, ättikssprit, rapsolja och vinäger samt importerar bl. a. olika typer av gryner och inlagda grönsaker. O. Kavlis kunder finns inom dagligvaruhandeln, servicehandeln, storhushåll, industri samt export. O. Kavli Sverige ingår i O. Kavli Group som har sin verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland och England och omsätter ca 3,2 miljarder SEK. O. Kavli exporterar även produkter till fler än 20 länder. O. Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål inom områden som humanitär hjälp, medicinsk forskning och kultur. Läs mer på www.kavli.se och www.druvan.se

Arbetsuppgifter
Du kommer främst få ansvaret för varumärket Skyr samt TIGERs och Bärry. På sikt finns dock utrymme för utökat ansvar, initialt kommer du att upprätta en marknadsplan och arbeta med varumärkespositionering genom media, lanseringar och kampanjer.
Du ansvarar för löpande kategori- och varumärkesanalys som mynnar ut i taktiska förslag på åtgärder.
När du blivit varm i kläderna förväntas du leda/delta i innovationsprojekt som rör varumärkena. Du medverkar till långsiktighet och ansvarar för att utforma och implementera lanseringar, leda projekt, samt dokumentation/underlag för de berörda varumärkena kopplat till innovationsprocessen.

Profil
Vi söker dig som har arbetat med varumärken (produkt) minst ett par år, gärna inom detaljhandeln. För att känna sig som hemma på Kavli är det viktigt att du är utåtriktad och kommunikativ, att du har ett stort engagemang och driv. Du har en fallenhet för att effektivt nå dina mål utan vassa armbågar och förstår vinsten med att ha en positiv och hjälpsam attityd. I den här rollen är det viktigt att du är driven och vågar ta initiativ samt att du är analytisk och affärsmässig.
Du har minst två års erfarenhet som Brand Manager eller liknande och vet hur man upprättar marknadsplaner, är van att jobba med varumärkespositionering och har erfarenhet av Nielsen-data och Nielsen-analyser.
Krav:
. Civilekonom eller motsvarande akademisk utbildning.
. Minst två års erfarenhet av liknande roll
. Erfarenhet av Nielsen-data/analyser
. Van användare av Officepaketet.
. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Tjänsten skall tillsättas snarast möjligt. Önskad start i augusti

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 8 juli 2015

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Digital Marketing Manager

Digital Marketing Manager

22 maj 2023

Portfolio Manager

Portfolio Manager

17 maj 2023