Bravida söker avdelningschef till ventilation

Arbetsbeskrivning

Bravida

Bravida är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster i Norden, med cirka 9 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs och ventilation och erbjuder allt från design och projektering till installation, drift och underhåll. Bravida finns representerade på drygt 140 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. 2015 blev Bravida rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och vi är därmed en av de bäst placerade entreprenörerna i byggbranschen, detta är vi mycket stolta över. Gilla oss gärna på Facebook och LinkedIn!

Sundsvallskontoret är just nu i en expanderingsfas, då vi har många nya och spännande projekt på gång. Vi är ett gott gäng här i Sundsvall och vi arbetar i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik. Är du en inspirerande och driven person som vill vara med på vår resa framåt, så är tjänsten i Sundsvall något för dig!

Om befattningen

Vi söker dig som är beredd att dig an ett chefs- och ledaransvar för att utveckla såväl medarbetarna som avdelningen. Som avdelningschef på Bravida kommer du att arbeta aktivt med att bevara, utveckla och skapa kundrelationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att efter budgeterade målsättningar och Bravidas policies, leda och utveckla avdelning och personal för att uppnå bästa möjliga lönsamhet. Ventilationsavdelningen i Sundsvall och Härnösand som du kommer att leda består av 20 medarbetar, varav 3 tjänstemän. Verksamheten består av både entreprenad och service och omsätter ca 35 MSEK.

Hos oss får du vara med från projekteringsfasen till färdigställande och du ges möjlighet att driva större affärer på en stark marknad. Möjlighet att utveckla arbetssättet att ta affärer och samordna tekniskt komplicerade projekt.

Tjänsten är direkt underställd regionchefen för region Södra Norrland. Du kommer ingå i den regionala ledningsgruppen.

Arbetsuppgifter:


• Att med utgångspunkt från budgeterade målsättningar och företagets policy leda och utveckla avdelningens verksamhet och personal för att uppnå bästa möjliga lönsamhet
• Leda våra medarbetare och bygga teamet
• Teknisk konsultation gentemot kunder och medarbetare. Möjlighet att aktivt driva ventilationsprojekt i mål tillsammans med avdelningen.
• Följa upp avdelnings resultat och i god tid vidta nödvändiga åtgärder
• Genomföra kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med nuvarande och nya kunder
• I arbetsuppgifterna ingår även att aktivt delta i affärsförhandlingar, anbud/offertgivning och avtal
• Marknadsanalyser och utveckling av avdelningen
• Säkerställa att koncernens ledningssystem för tex. (kvalitet, miljö, arbetsmiljö, ekonomi ) och processer efterlevs
• Följa policys och regler enligt Bravidas personalhandbok samt följa kollektivavtal och arbetsrättsliga regler.
• Genomföra medarbetarsamtal och lönesamtal varje år

Ansvar


• Ansvara för avdelningens resultat enligt budget och uppsatta mål
• Ledaransvar
• Ingår i regionens ledningsgrupp
• Rapportera fortlöpande till regionchef
• Befogenheter enligt gällande attest- och beslutsrättsinstruktion.
• Befogenheter enligt företagets personalrutiner, lagar och kollektivavtal
• Enligt företagets arbetsmiljörutiner, delegera och vidarebefordra arbetsmiljöuppgifter till underställd personal.

Din bakgrund

För att vara behörig till denna tjänst så är de ett krav med flerårig erfarenhet från installationsbranschen, gärna inom ventilation, alternativt byggbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från konsultledet inom ventilation och de är viktigt att du har erfarenhet av entreprenadarbeten. Som ledare på Bravida värdesätter vi tidigare erfarenhet av kundbearbetning, försäljning och upphandlingserfarenhet. Givetvis brinner du för tekniken och har en vilja och ett engaemang för att lära sig förstå ventilationstekniken. Det är önskvärt med högskoleexamen inom teknik/bygg alternativt att du har gått tekniskt gymnasium. Körkort är ett krav.

För att lyckas som ledare på Bravida behöver du ha utvecklade ledaregenskaper och har erfarenheter från en ledande roll med personalansvar. För att trivas i rollen är de viktigt att du är driven och kan fatta beslut, samt att du har ett utvecklat affärsmannaskap. Det är mycket värdefullt att du har förmågan att tänka strategiskt för att utveckla verksamheten. Tjänsten kräver även att du har goda administrativa kunskaper och likaså i ekonomi samt att du tidigare har arbetat med ett resultatansvar.

Vi värdesätter ditt driv och engagemang. Du trivs att arbeta kundinriktat och har lätt för att diskutera tekniska lösningar. Du är strukturerad och trivs med att arbeta på ett systematiskt sätt. Du har social kompetens och förmågan att bygga goda kundrelationer och interna relationer. Du har en utmärkande drivkraft och förmågan att utveckla avdelningen och medarbetarna. Vi uppskattar din uthållighet som krävs för att implementera och genomföra såväl kortsiktiga som långsiktiga mål.

Kontaktuppgifter

För mer information om tjänsten kontakta regionchef Magnus Ohlsson, 026-647 522 eller HR-chef Sofia Göransson, 08-695 22 04. Varmt välkommen med din ansökan senast den 31:e augusti. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vill du läsa mer om hur det är att jobba hos oss klicka här eller läs mer om oss och följ oss på Facebook genom att klicka här.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravida Sverige Ab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt övrenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 juli 2016

Liknande jobb


Projektledare av ventilation till Installationsservice AB

Projektledare av ventilation till Installationsservice AB

4 april 2024