Bruno Mathsson Int. AB - EKONOMI-& KUNDSERVICEMEDARBETARE

Arbetsbeskrivning

Bruno Mathsson (1907-1988) är en av Sveriges internationellt mest kända formgivare. 1936 ställde han ut på Röhsska Konstslöjdmuseet i Göteborg och fick därefter ett stort genombrott med sina funktionalistiska och modernistiska möbler. Idag produceras hans möbler till största del i Småland och försäljningen sker via återförsäljare. Utställningar finns placerade i Värnamo, Göteborg och Stockholm. I teamet är vi fem medarbetare och företaget omsätter närmare 25 MSEK. www.brunomathsson.se

Vi förstärker teamet i Värnamo.
Är du ekonomen med stark servicekänsla?
Är du prestigelös, tycker om att ta plats i ett mindre team och driver framåt?
Skulle du gilla att arbeta för ett lokalt genuint varumärke med stor genomslagskraft inom formgivning & design?
Då kan det vara just DIG vi vill hälsa varmt välkommen! 
 

Då vår kollega nu går i pension söker vi en ny medarbetare. Vi har ett behov att ersätta hennes insatser inom ekonomi (50%) men vi har samtidigt också ett behov att förstärka inom området kundservice (50%). Dina arbetsuppgifter är därför ganska varierande.

Du ansvarar för den dagliga ekonomiadministrationen vilket t ex innefattar områden som löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och framtagning av underlag för bokslut, momsredovisning, lön osv. Bokslut genomförs av vår revisor som du också finner ett stöd hos vid behov. Du får stora möjligheter att vidareutveckla rutiner och arbetssätt. 

Kundserviceområdet handlar om att dagligen ha kundkontakter via telefon och mejl samt vara behjälplig i orderflödet. Du får också hjälpa till att serva våra besökare i utställningen i Värnamo samt medverka på mässor och andra event några gånger om året.

I ett mindre team har vi tydliga ansvarsområden men det är mycket viktigt att också kunna hjälpa till och backa upp varandra på olika sätt i stort som smått. Vi är flexibla på arbetstid mellan 80-100%.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med ekonomiadministration enligt ovan. Du förstår vikten av att agera serviceinriktat i kontakten med alla både externt och internt. Du är strukturerad, effektiv och noggrann. Vi värderar ditt prestigelösa och flexibla förhållningssätt mycket högt. Du har god IT-vana och behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. 

Välkommen med din ansökan! 

Kontaktperson
Vi samarbetar med Finnveden Säljkraft i denna rekrytering. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Andersson tel 072-549 03 00. Välkommen med din ansökan via www.finnvedensaljkraft.se, senast 27 mars.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jonas Gallneby

Johan Sandahl

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Finnveden Säljkraft AB Värnamo
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

Magasingatan 1
None

Postadress

Magasingatan 1
Värnamo, 33134

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024