Budget- och skuldrådgivare/Kundtjänsthandläggare

Budget- och skuldrådgivare/Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Ängelholm är landets första agila kommun!
Här tänker vi nytt och vi har därför byggt en unik utvecklings- och serviceorganisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Förutom att vi har huvuduppdrag istället för förvaltningar, är det unika med Ängelholms kommun vårt signalsystem och våra agila arenor.

Kundtjänst roll är att vara en väg in till kommunen och att erbjuda våra kunder (invånare, besökare och företagare) en hög tillgänglighet och en exceptionellt god service. Kundtjänst placerar sig årligen högt i flera rankningar i bemötande och service på ett nationellt plan.

Vi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft.

Ängelholm är dessutom en av Sveriges vackraste platser med kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap och har bästa läget med utomordentliga kommunikationer till resten av Skåne, Sverige och kontinenten.

Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Läs mer på jobb.engelholm.se




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som kan tänka dig att arbeta i vårt framgångsrika Kundtjänst-team.

Kundtjänst ger information och vägleder våra invånare, företagare och besökare. Arbetet utförs via våra inkommande kanaler såsom chatt, forum, mail, telefon eller personliga besök. Kundtjänst hanterar ärenden inom alla kommunens verksamhetsområden.

Vi söker en kundtjänsthandläggare vars huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara budget- och skuldrådgivare.

Som budget- och skuldrådgivare/kundtjänsthandläggare har du som uppgift att informera och ge vägledning om budget, skulder och skuldsanering. Du kommer även vara behjälplig med att ansöka om skuldsanering, överklaganden samt stöd under skuldsaneringsprocessen. Ytterligare ansvarsområden är dödsbohandläggning.

Schemalagd arbetstid tillämpas under Kundtjänsts öppettider, som är måndag-torsdag 08-17, fredagar 08-16. Placering i Stadshuset, Ängelholms kommun.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har högskoleutbildning som socionom, ekonom, samhällsvetare, jurist eller har annan jämförbar utbildning och erfarenhet som anses lämplig. Vi ser att du har dokumenterad yrkeserfarenhet från arbete inom aktuellt eller angränsande yrkesområde. Analytisk förmåga, struktur och noggrannhet samt beredskap att möta människor i utsatta situationer ser vi som viktiga egenskaper. Vi arbetar med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 46 80 81
Kundtjänstchef Maria Sjödin Nilsson
0431- 870 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ängelholms kommun, Kundtjänst
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Besöksadress

Östravägen 2 Ängelholm
None

Postadress

Ängelholm
Ängelholm, 26280

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023