Business Analyst med start omgående

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

För kunds räkning söker vi nu en Business Analyst till ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget sträcker sig fram till och med april och kunden har sina lokaler i Solna.

I rollen som Business Analyst kommer du att stötta ekonomifunktionen i alla aspekter av finansiell styrning, planering och förvaltning av investeringar i marknadsföring och fasta kostnader för Sverige. Du kommer att rapportera till Business Controllern och du kommer att ha många kontaktytor ute i verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

Analys av kostnader och korrekta kostnadsprognoser Helhetsansvar för månatlig intern rapportering av kostnader för fast produktion, marknadsföring och overheads till samtliga affärsenheten Äga och utveckla interna mallar för affärskritiska processer som business cases och sortimentslönsamhet Vara behjälplig i olika affärsprocesser såsom den årliga budget och innovationsprocessen Administrera masterdata för kostnadsställen och internordrar Månatlig rapportering av personalkostnader i samarbete med HR Extern rapportering till myndigheter Driva kontinuerlig förbättring, harmonisering och förenkling av rapporter/processer Backup till Super User i Business Object (BO), utveckla, distribuera, utbilda och bygga standardrapporter



Vem söker vi?

För att passa i rollen tror vi att du har ca 2-3 års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter samt har god erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt. Därtill är du van vid att utveckla ekonomiska verktyg, har avancerade kunskaper inom Excel och erfarenhet av SAP. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från FMCG.

Som person är du en ”doer” med driv och vilja att utveckla. Du har en kommunikativ och pedagogisk förmåga och är van vid att hantera olika målgrupper. Du strävar efter förenkling och harmonisering och inspirerar genom handling snarare än ord.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Malin Lindqvist på 08-407 55 09. Urval och intervjuer sker löpande.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid Omgående
  • Publicerat: 30 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024