Business controller

Arbetsbeskrivning

På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden.

Vi är en nyfiken och engagerad arbetsplats där innovation och hållbarhet visar vägen. Vi tror på våra medarbetare och satsar stort på forskning och utveckling. Nu kan du vara med och påverka morgondagen. För att framtiden spelar roll.


Vi är Tyréns  

Tyréns är ett värderingsstyrt bolag och vår företagskultur och vardag präglas av våra värderingar Connect, Challenge & Create. Det är i samspel med varandra Tyréns skapar värde såväl internt som för våra kunder och vår omvärld.  

Som anställd på Tyréns får du möjligheten att arbeta nära alla de kompetenser som samhällsutveckling kräver. Hos oss finns såväl planerare, samhällsanalytiker, kulturgeografer, antikvarier som civilingenjörer med expertis inom bland annat väg, vatten, trafik, akustik, geoteknik och konstruktion. 

Vår unika ägarform och tekniska bredd skapar de bästa förutsättningarna för att utvecklas. Genom att vi är stiftelseägda går all vinst tillbaka till verksamheten i form av medarbetarutveckling samt forskning och utveckling. Vår organisatoriska och tekniska bredd gör att vi redan är ledande i branschen inom flera områden.

Om tjänsten

I rollen som Business Controller kommer du fokusera på att stötta Tyréns koncernövergripande organisation NEXT som ansvarar för Tyréns innovationsprogram. NEXT främsta uppgift är att kommersialisera de produkter som tas fram och stötta konsultverksamheten i den digitala transformationen.

I din roll kommer du stötta NEXT-organisationen med ekonomistyrning, ekonomisk uppföljning samt bidra till lönsamma affärer. I tjänsten ingår också att tillsammans med bolagscontroller Sverige sammanhålla och arbeta med uppföljning och prognos för Tyréns Sverige.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Investeringskalkyler och business case
• Uppföljning och analys mot mål
• Arbete med prognos- och avvikelserapportering
• Ekonomistyrning
• Driva och medverka i interna förbättringsprojekt inom ekonomistyrning
• Utveckla BI-rapportering inom Tyréns Sverige

I rollen kommer du rapportera till bolagscontroller Tyréns Sverige och ingå i ett nätverk bestående av controllers anställda centralt på Affärsstöd samt lokalt på Tyréns divisioner i den svenska verksamheten.

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i våra nya lokaler med ett attraktivt läge vid Medborgarplatsen i Stockholm. På kontoret har vi ett fint samarbete med övriga kollegor, men hos oss har man även möjligheten att arbeta hemifrån en del av sin arbetstid om så önskas.

Då vi befinner oss i en spännande tid med förändring och utveckling av bolaget kommer du vara viktig i vår utveckling och därmed finns möjlighet att påverka din arbetssituation samt vara med och påverka vår resa framåt.

Vem är du?

Vi söker dig som har:


• Civilekonomexamen eller motsvarande
• 1-5 års erfarenhet från liknande roller
• Erfarenhet och kunskap så du kan jobba obehindrat och effektivt i Excel
• Goda kunskaper även i övriga delar av Microsoft 365
• Erfarenhet av att hantera stora datamängder
• Tidigare erfarenhet från BI-verktyg

Meriterande är:


• Kunskaper inom Power BI

Som person bör du vara:


• Positiv, lyhörd och gilla utmaningar
• Effektiv i din kommunikation och kan hantera kollegor från flera verksamhetsgrenar
• Analytiskt lagd och noggrann samt vara duktig på att slutföra de arbetsuppgifter du ansvarar för
• Duktig på att prioritera din arbetsinsats och tycka om att strukturera upp arbetsflöden
• Serviceinriktad och social samt trivas med att ha många kontaktytor i organisationen
• Kapabel att på enkelt sätt förklara de ekonomiska sambanden

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket obehindrat i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Om du känner att du är rätt person för tjänsten så vill vi önska dig varmt välkommen med din ansökan. Det är bara att klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.   

Vi rekryterar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

OBS! Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl, utan kan enbart hantera ansökningar som kommer in via ansökningslänken. 

Vill du veta mer?

Då är du välkommen att kontakta:

Hans Mattsson
Affärsstödschef Ekonomi & Inköp
Mejl: Hans.Mattsson@tyrens.se
Telefon: 010-452 22 12

eller

Linus Nilsson
Business Controller
Mejl:  linus.nilsson@tyrens.se
Telefon: 010-452 26 84

 


Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyréns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Besöksadress

205 19 Malmö Besök: Isbergs gata 15
None

Postadress

Peter Myndes Backe 16
Stockholm, 11886

Liknande jobb


28 november 2023