Business Controller - K-rauta, Kista

Arbetsbeskrivning

K-rautas resa i Sverige startade 1996 i Sickla stormarknad söder om Stockholm. Idag är K-rauta representerade med 20 byggvaruhus i Sverige. Sedan starten har K-rauta utvecklats och blivit ett av marknadens mest kompletta byggvaruhus. Varuhusen har blivit större och sortimentet har kontinuerligt kompletterats och utökats. K-rautas byggvaruhus finns från Malmö i söder till Haparanda i norr. K-rauta har finska rötter och är helägt dotterbolag till Finlands största handelskoncern, Kesko.

Grunden för K-rautas framgångar i Sverige är engagerade och kunniga medarbetare. Det är viktigt för företaget att ha motiverade och välutbildade medarbetare för att kunna inspirera och erbjuda ökad livskvalitet för kunderna. K-rauta representerar god service, kvalitetsprodukter och helhetslösningar till rätt pris. Målet är att vara det naturliga valet för kunden. K-rauta vårdar sina kundrelationer. Det svenska huvudkontoret är beläget i Kista och VD är Johan Wiklund.

Till K-rauta ABs Finansavdelning med placering på Servicekontoret i Kista söker vi nu en Business Controller vars huvudsakliga uppgift är att stödja företagets försäljnings- och driftsorganisation. Som Business Controller arbetar du operativt med rapportering och med uppföljning. Du agerar länk mellan ekonomiavdelningen och andra supportenheter på servicekontoret, moderbolaget i Finland samt bistår Regionchefer och Försäljningsdirektör med rapporter, underlag och analyser som höjer verkställandegraden i K-rautas varuhus. Vidare bistår du marknadsavdelningen med uppföljning och analyser avseende företagets marknadsaktiviteter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: 

• Ansvarar för KPI-uppföljning avseende försäljning, lager och logistik
• Kostnadsuppföljning och investeringsanalys avseende marknadsaktiviteter
• Marknads- och omvärldsanalyser     
• Budget och prognosarbete
• Ad-hoc utredningar och analyser
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Övrigt förekommande uppgifter på Finansavdelningen


Personen vi söker ska ha erfarenhet från verksamhetsuppföljning, företrädesvis inom detaljhandel. Du har minst 5 års erfarenhet från liknande ekonomiarbete, gärna som Controller. Du gillar att arbeta verksamhetsnära och har ett väl utvecklat affärstänk. Du har mycket goda kunskaper och van användare av Excel.  

Erfarenhet från SAP värderas högt. Framförallt värderas goda kunskaper inom SAP:s försäljnings- och logistikmodul men även erfarenhet från bokförings och från controllingmodulen är meriterande. 

Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift i engelska såväl som svenska.

Som person är du strukturerad, noggrann och detaljorienterad. Du har ett starkt lösningsfokus samt brinner för att leverera bra service.

I övrigt kräver rollen att du är en lagspelare som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och är duktig på att anpassa dig till nya situationer och individer.

Resor förekommer i begränsad omfattning.

Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter på Future Management, Maria Gunnarsson, 072-575 51 98 och Rolf Lindgren, 070-513 66 94.

Vi hanterar inga ansökningar via brev eller e-post. Alla ansökningar till Future Management hanteras konfidentiellt.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Gunnarsson

Henrik Engström

Rolf Lindgren
0705-136 694
Alexander Lindgren
kristina.hjertonsson@futuremanagement.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Future Management AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 16 juni 2014

Besöksadress

Sibyllegatan 30
None

Postadress

Sibyllegatan 30
Stockholm, 11443

Liknande jobb


28 november 2023