Business controller som är kund- och serviceorienterad

Arbetsbeskrivning

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 1700 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.



Din roll

Som controller ingår du i vårt team om 17 personer som säkerställer en trygg hantering av en av våra kunders ekonomiska förvaltning enligt gällande förvaltningsavtal. Du kommer att arbeta självständigt med ansvar för att uppföljning, analys och rapportering kvalitetssäkras och levereras till vår kund.

Du kommer även jobba med att:

Utveckla rapporter, nyckeltal och systemstöd utifrån kundens behov av nya tjänster och produkterTa fram olika nyckeltal och analyser, tex kostnads- och intäktsanalysAnsvara för, utveckla och effektivisera olika processer och rutiner, tex fastighetstaxeringOmsätta kundens behov av nya tjänster och produkter avseende controllertjänsterAktivt samverka med kundens Business controllerAktivt bidra till kunskapsöverföring inom teamet

Rollen innebär en del resor, främst till Stockholm men även till Malmö.



Din bakgrund

Du är civilekonom eller motsvarande och har 3 - 5 års erfarenhet som controller framförallt från tjänstesektorn. Detta gör att du är van att arbeta med budget, prognos, uppföljning samt rapportering. Det är viktigt att du har en bakgrund som gör att du känner dig trygg i att ta ett helhetsansvar för att driva de olika processerna. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen. Vi vill att du är van att arbeta såväl strategiskt som operativt och i en verksamhetsnära roll. Ditt intresse för olika system är stort och du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel. Svenska i tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper

Din personlighet är en viktig framgångsfaktor. Du är flexibel och trivs att arbeta både i team och självständigt. Du trivs i ett högt tempo, med varierande arbetsuppgifter och har lätt att ta in och analysera en stor mängd information. Att jobba mot och hålla olika typer av deadlines är något som du är mycket van vid och motiveras av. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakter med interna och externa parter, är du kommunikativ, social och ser möten med olika typer av människor som en naturlig del i din vardag. Som person har du en öppen personlighet samtidigt som du har ett tydligt affärstänk och är analytisk.



Din värdegrund

Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: excellens, innovation och integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100 %, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.



Ditt Newsec

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals/Eqonomy. För att säkerställa en objektiv rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren, 0760-00 18 16. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 16 april 2020. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2020
  • Ansök senast: 16 april 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024