Business controller till Ida Infront AB

Business controller till Ida Infront AB

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?  
Ida Infront är ett IT-företag som utvecklar produkter och lösningar företrädesvis till offentlig sektor i Norden. Det vi levererar till våra kunder utgörs av lösningar för säkert informationsutbyte, effektiv ärendehantering samt hållbar e-arkivering. Våra system är oftast våra kunders huvsakliga dagliga arbetsredskap, lite som snickarens hammare. Vi är sedan några år inne i en mycket expansiv fas där antalet kollegor och kunder stadigt ökar. Idag omsätter vi närmare 200 MSEK och är ett av de större bolagen inom vår division Process Management, som är en av tre divisioner inom vår koncern Addnode Group. Klimatet på Ida är öppet och lättsamt men samtidigt professionellt. Medarbetarna redovisar ett eNPS som ligger utöver det vanliga i branschen.  

Rollbeskrivning  
I rollen som businesscontroller är du den givna analytikern och spindeln i nätet som bistår med ekonomiska och affärsmässiga råd som ligger utanför det övriga redovisningsarbetet till VD, affärsområdeschefer och produktchef. Du blir lika viktig i såväl den dagliga operativa verksamheten som i det strategiska arbetet. Då vi är en del i en börsnoterad koncern är rapporteringen en viktig del där du som controller jobbar med underlag och samordning i nära samarbete med VD. När vi inom bolaget arbetar i projekt som rör företagsförvärv är du i din nya roll en given projektmedlem.  

Kompetens  
Du har relevant examen från universitet eller högskola. Du har tidigare arbetat med frågor runt ekonomi och affärsstyrning såväl operativt som på en strategisk nivå. Det är meriterande om du har vana av samt förståelse för offentlig upphandling och de lagar som omgärdar området. Vi har koncerngemensamma kollegor i flera andra länder, varför vi ofta använder engelska i vår yrkesutövning. Detta gör att du är bekväm med språket i såväl tal som i skrift.  

Personliga förmågor Du är analytisk person som ser till helheten och förstår sammanhang. Du är kommunikativ samt har förmåga att etablera och vidareutveckla kontakter och relationer. Du har förmåga att balansera arbetsuppgifter av såväl operativ- som strategisk karaktär och är van att hålla många bollar i luften samtidigt. Din moraliska kompass är väl kalibrerad och ett affärsmässigt perspektiv är ao för dig.  

Om anställningen  
Anställningen är en heltids tillsvidareanställning med placering i Linköping där företaget har sitt huvudkontor. Resor till de andra kontoren, kunder och samarbetspartners är ett naturligt inslag av och till. Tillträde sker enligt överenskommelse

Mer information

För mer information ring Conny Besterman (conny.besterman@asb-executive.se), 0706-181162.

Ansök senast den 2022-08-07.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


28 november 2023