Business Controller till internationell koncern i Finspång

Business Controller till internationell koncern i Finspång

Arbetsbeskrivning

Vill du ta dig ann en bred roll, från generell finanshantering, till kommersiella områden inom försäljning och genomförande av projekt? Nu har du chansen att arbeta i en utmanande och utvecklande roll i ett tätt litet team spritt över hela Sverige. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som kommersiell projektledare och Business Controller kommer du att arbeta tillsammans med det regionala Transmission Products and System-teamet i Sverige. Du tar fullt ansvar för alla kommersiella / finansrelaterade frågor och stöder teknisk försäljning och projektledning i försäljnings- och genomförandefasen av projekt inom de definierade målen (t.ex. kostnader, tid, kvalitet) och säkerställer kundnöjdhet.

I stora drag kommer rollen att innebära:
• Att anta det fulla ansvaret för alla kommersiella / finansrelaterade frågor, inklusive redovisning, juridisk, skatt, valuta, och skattefrågor.
• Förberedelse och uppföljning av prognoser för finansiella KPI: er, t.ex. Orderintag, intäkter, marginaler, fritt kassaflöde etc.
• Hantera avslutningsaktiviteter och se till att projektböcker och register är korrekta, inklusive registrering av sådana i lämpliga system, t.ex. SAV
• Att stötta den nordiska affärsenhetens finanschef för att stödja andra nordiska länder i finansiell prognos och uppföljning
• Förberedelse av kommersiell dokumentation för regelbundna projektstatusmöten och se till att kommersiella projektdata är korrekta.
• Starta fakturering enligt projektförlopp och avtalsvillkor.
• Säkerställa tillämpningen och kontinuerlig hantering av finansiella garantier, obligationer och projektsäkerheter.
• Stötta projektledare i att identifiera, minimera kostnader för avvikelser
• Stötta projektledare i att identifiera, utvärdera, bedöma risker & möjligheter, strategier och insatsaktiviteter.

Vem är du?
För att anta rollen krävs att du har relevant akademisk utbildning. Du har professionell kommersiell kunskap och erfarenhet samt har en god vana att bemöta människor. Du är analytiskt lagd och projektledning är någonting du drivs av. Du bör även ha mycket goda data- och systemkunskaper, främst Excel och SAP. Du talar både engelska och svenska flytande.


Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


28 november 2023