Business Controller till ISS

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Business Controller har du en strategiskt viktig roll för att driva och utveckla effektiva processer för ekonomistyrning inom regionen. Du är regionchefens högra hand i ekonomistyrningsfrågor och stöttar aktivt resultatansvariga för att utveckla resultaten. Du driver aktivt rutiner och processer framåt i regionens fortsatta utveckling och du kommer ingå i ledningsgruppen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära följande:

• Stötta verksamhetens chefer i frågor gällande ekonomistyrning och resultatutveckling
• Bokslut, avstämning av balanskonton och lagerhantering
• Upplupna och förutbetalda kostnader/intäkter
• Löpande analysering av resultat
• Budget
• Prognosarbete
• Handlingsplaner och gap-analys
• Cash flow
• Rapportering, uppföljning och analys
• Sammanställning av ekonomiska rapporter och nyckeltal



Om företaget
ISS Facility Services vision är att bli världens främsta serviceorganisation och nyckeln till att vi kommer lyckas ligger i våra medarbetare. På ISS Facility Services levererar vi en serviceupplevelse som hjälper våra kunder att nå sina mål och det som främst särskiljer oss i branschen är vår förmåga att stärka och lyfta våra medarbetare.
Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 40 000 medarbetare i Norden och med närmare 500 000 medarbetare världen över är vi världens fjärde största privata arbetsgivare. Med vår unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal ser vi till att levandegöra ’The Power of the Human Touch’ i hela vår serviceleverans. Vill du också bli en del i vår globala organisation och i vår resa till att bli världens främsta serviceorganisation?



Din profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande ekonomiutbildning. Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet som Business Controller och erfarenhet av redovisning, bokslut och prognosarbete. Har du tidigare erfarenhet av att bidra i processer som affärsutveckling och affärskalkylering är det meriterande, men inget krav.

Personliga egenskaper: Analytisk, flexibel och pedagogisk är egenskaper som beskriver dig väl. Du kan prioritera ditt arbete och är van att jobba mot korta deadlines. Vidare har du mod att ifrågasätta och utmana nuvarande processer för att skapa effektivitet och ökad lönsamhet.


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 21 februari 2019

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


17 april 2024

Controller

Controller

12 april 2024

Senior controller

Senior controller

16 april 2024