Business Controller till Presto

Business Controller till Presto

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter en spännande roll som controller där du inte bara är en del av verksamheten utan också en aktiv bidragsgivare till dess affärsmässiga tillväxt? Då är det dig vi letar efter! Vi välkomnar nu en passionerad och analytiskt lagd individ som är redo att bli en viktig del av vårt framåtdrivna team.

Ta en närmare titt på vad tjänsten innebär nedan och skicka in din ansökan redan idag för att vara med och forma framtiden tillsammans med oss!


Om företaget
Presto AB grundades 1959. Vi har sedan start alltid satt säkerheten främst, det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA. Våra kvalitativa produkter, lösningar och lojala kunder driver oss framåt. Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt. Inte bara just nu utan även för kommande generationer. Våra värderingar är tillsammans, kundfokus och enkelhet. Vi vill skapa en kultur där alla kan växa och bli sitt bästa jag, där vi hela tiden lär av varandra. Tillsammans är vi mer än ett företag, vi formar en gemenskap som gör världen till en säkrare plats. Vi ligger steget före.
Varje år besöker vi fler än 75.000 verksamheter och fastigheter där vi både servar befintligt brandskydd och förebygger risker. Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm. Vi utbildar årligen 100 000 deltagare fördelat på 6600 tillfällen. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Vår omsättning har passerat en miljard kronor

Vi har närmare 50 000 kunder från norr till söder och vi i finns representerade i Norge, Finland, Danmark och Tyskland med stora potentialer att växa. Vi har egen tillverkning av marknadens bästa produkter och vi jobbar med innovation och ständig förbättring. Och inte minst så har vi alla förmånen att jobba med något som kan vara skillnaden mellan liv och död. Varje dag, varje timme och i allt vi gör och säger.


Dina arbetsuppgifter
Som Business Controller på Presto spelar du en central roll i verksamheten genom att arbeta nära affärsansvariga linjechefer inom den svenska verksamheten. Din kompetens inom både redovisning och ekonomistyrning gör dig till ett betydande stöd i ekonomiska frågor på en bred front.

Dina huvudsakliga uppgifter består av att:
• Stötta linjechefer med ekonomisk rådgivning för att förbättra verksamhetens ekonomi.
• Säkerställa korrekta och pålitlig redovisningsdata för effektiv rapportering och beslutsfattande.
• Ge stöd för projektuppföljning, säkerställa budget- och tidsramsföljsamhet samt bidrag till övergripande mål.
• Driva budgetprocessen och utarbeta prognoser med djup förståelse för företagets ekonomi.
• Övervaka avdelningslönsamhet och identifiera förbättringsområden.
• Utföra analyser och följa upp viktiga prestandaindikatorer för att utvärdera framsteg mot mål.
• Vara delaktig i utveckling av ekonomiska processer, system och rutiner för effektivitet.
• Ta fram underlag för rapportering av resultat och avvikelser mot budget och prognos samt identifiera åtgärder för måluppfyllelse.




Din profil
Vi söker en driven och analytisk person med utmärkt förmåga att bygga starka relationer och skapa förtroende i teamet. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation, vilket gör att du har lätt att förmedla dina budskap till organisationen. Du är också kapabel att säga ifrån när det behövs för att säkerställa att arbetet fortskrider smidigt.

Med stark affärsförståelse och eget driv tar du ansvar för dina uppgifter och ser till att leverera inom angivna deadlines. Din strukturerade och planerande natur hjälper dig att hålla ordning och reda i ditt arbete och att hantera komplexa uppgifter effektivt.

För att söka rollen har du
• Akademisk examen inom ekonomi eller inom ett för rollen relevant område
• Relevant arbetslivserfarenhet minst 2-3 år.
• God förståelse för redovisning och affärsutveckling.
• Mycket goda kunskaper inom MS Office, främst i Excel.
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Power BI och kan bygga rapporter och skapa beräkningar.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Presto med Skill. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Sjölander, linda.sjolander@skill.se
Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 14 april 2024

Liknande jobb


28 november 2023