Business Coordinator till ZEISS

Arbetsbeskrivning

Business Coordinator
Vill du bli en viktig del i ett professionellt och framgångsrikt nordiskt team, där du dagligen har kontakt med kunder - både internt och externt? Är du initiativrik, strukturerad och kommunikativ med en känsla för service? Då är detta rollen för dig!

Uppdragsgivare: Carl Zeiss AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:
Som Business Coordinator kommer du att vara ett administrativt stöd åt chefer och medarbetare inom något av våra affärsområden. Du kommer att arbeta brett inom avdelningen och hantera orderhandläggning, serviceorder och reservdelsbeställning, samt förfrågningar från kunder och kolleger. I arbetsuppgifterna ingår även enklare ekonomiadministration som godsmottagning, kontering, fakturering och offertskrivning. Du har löpande kontakt med kunder i våra fyra nordiska länder via telefon och e-post.

Kvalifikationer:
För att trivas i rollen bör du ha tidigare erfarenhet av att arbeta med administration, gärna orderadministration. Det är en stor fördel om du är duktig i SAP, alternativt andra affärssystem.

Du beskriver du dig själv som duktig på att koordinera och prioritera mellan olika arbetsuppgifter och bra service är en självklarhet för dig. Vidare är du noggrann, strukturerad och självgående. Du är även skicklig på att kommunicera och behärskar svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Har du även kunskaper i finska, danska eller norska är det en tillgång.

Om ZEISS:
Med 25 000 anställda är ZEISS en av de globala ledarna inom de optiska och optoelektroniska branscherna, och har bidragit till de tekniska framstegen i över 165 år. ZEISS utvecklar och distribuerar optik för litografi, industriell mätteknik, mikroskop, medicinsk teknik, glasögonlinser samt linser till kameror och filmkameror samt planetariumteknik. Den breda produktportföljen säkerställer att ZEISS anställda alltid står inför nya, inspirerade utmaningar. Koncernen har sitt huvudkontor i Oberkochen i södra Tyskland och omsätter ca 4.5 miljarder euro.

ZEISS Nordics, som omfattar Danmark, Finland, Norge och Sverige, har ca 150 anställda som sköter försäljning, marknadsföring, service och support av företagets produkter. ZEISS Nordics omsätter ca 600 miljoner SEK. Carl Zeiss AB har sitt kontor på Gärdet.

Sista ansökningsdag: 15 september 2017
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Kontakta Lotta Carlsson: 073 075 23 25

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 september 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023