Business Developer

Arbetsbeskrivning

Din utmaning
Vi söker en resultatfokuserad och förtroendeingivande säljare för vår fortsatta tillväxt inom Information Systems i Stockholm. Rollen innebär stort eget ansvar och frihet beträffande planering, kundbesök, konto- och marknadsbearbetning, offertframtagning och leverans av utvecklingsprojekt eller konsultuppdrag hos kund. Tillsammans med vår Regional Business Manager och övriga i säljteamet ansvarar ni för tillväxten i Stockholm och lägger kartan för hur den ska se ut hos våra kunder. Som Business Developer hos oss får du en unik möjlighet att sätta din prägel på vår enhet och en möjlighet att växa med ett större ansvar efterhand.
För att lyckas i rollen behöver du trivas med att kontakta, träffa och förstå våra kunder som befinner sig i Stockholmsregionen. I din roll är du med där det händer, hos kunder, på mässor och event - du syns där möjligheterna till nätverkande finns. Ytterligare aspekter som kommer vara avgörande för att lyckas i rollen är din nyfikenhet, din förmåga till uppföljning och matchning mellan kundens behov och Avalons erbjudande, samt din erfarenhet och aktivitet i säljarbetet. Andra uppgifter som ingår i rollen är att medverka i rekrytering, kravställning, kundvård samt CRM-hantering. Du kommer även att ha ett resultatansvar och att målen för verksamheten uppfylls.
Vem du är
Du är en målinriktad och affärsdriven person, troligtvis med ingenjörsbakgrund, som gillar affärsmässigt ansvar och att bygga nära relationer med både kunder och kollegor i organisationen. Vi tror att du har arbetat med tjänsteförsäljning B2B i några år, kanske inom konsultbranschen, och har ett starkt kontaktnätverk i och runt Stockholm.
Du är en ödmjuk lyssnare som har lätt att sätta dig in i olika kunders behov och verksamheter för att kunna presentera och leverera innovativa lösningar på deras utmaningar.
Du är en vinnarskalle ut i fingerspetsarna men det som triggar dig allra mest, förutom lyckoruset vid en stängd affär, är din genuina vilja att hjälpa kunder. Du är van vid mötesbokningar, förhandlingar och paketering av erbjudanden, offertarbete och att komma till avslut. Vi tror att du rent av älskar försäljning och är redo att ta nästa steg och utmaning i karriären.
Vilka vi är
Avalon Innovation är ett innovationsdrivet teknikkonsultföretag, präglat av ett engagerat ledarskap och korta beslutsvägar där skapande, formande, förändring och förbättring uppmuntras. Djup kunskap och bred erfarenhet från flera olika branscher finns samlat i bolaget som representeras av öppen och ärlig kommunikation, glädje, omtänksamhet, struktur och kreativitet.
Kontaktpersoner
Emil Hillung, CKO

+46 704 54 30 80
Anna Enderlin, Rekryterare

+46 70 454 43 66
På Avalon Innovation älskar vi sommaren och njuter fullt ut. Vi tar gärna emot din ansökan redan nu men kommer att behandla den först i augusti efter att semestrarna och glassen är slut. Vi önskar er alla en riktigt fin sommar!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

AlexanderFabre, Regional Manager
+46 708-75 31 13
JensRylander, Regional Manager
+46704-17 36 76
UlfStrand,
+46 768-88 27 77
DagArrenfeldt, Region Manager
+46 704-32 68 03
DagArrenfeldt, Regional Manager
+46 704-32 68 03
JohanHedestad, Region Manager
+46 704-54 36 82
PatricOlsson, Region Manager
+46 704-54 37 78
PärForsberg, Regional Manager
0704 - 54 36 89
NicklasFroborg, Regional Manager
+46 704-17 36 67
RobertJonasson, Recruiter
+46 704-54 37 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avalon Innovation AB Karlshamn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 juli 2018

Besöksadress

Linköping
None

Postadress

Pirgatan 13
Karlshamn, 374 3

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

24 april 2024

24 april 2024