OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en game changer som drivs av affärsutveckling? Har du en fallenhet för nytänkande och kreativa idéer som kan omsättas till kommersiella produkter och tjänster? Som Business Developer på OKQ8 rapporterar du till Head of Business Development och arbetar med strategisk innovation mot både den svenska och den danska marknaden.
Arbetsbeskrivning:
På avdelningen för affärsutveckling arbetar idag totalt två personer. Dina kollegor arbetar med frågor som rör portföljsstyrning, kvalitetssäkring av processer samt projektledning. Du kommer att rapportera till Head of Business Development som också har det övergripande ansvaret för avdelningen.
Avdelningen Business Development ska utifrån fokus på omvärld och kund vara OKQ8 och Q8 Danmarks övergripande innovations- och förändringsmotor med uppdrag att hitta, prioritera och realisera konkurrenskraftiga och hållbara affärsmöjligheter.
Arbetsuppgifter:
Som Business Developer kommer du ansvara för att driva OKQ8 och Q8 Danmarks övergripande innovationsprocess, såväl internt som externt och identifiera potentiella konkurrenskraftiga och hållbara affärsmöjligheter.
Du kommer att utifrån omvärldsanalys och kundinsikt arbeta för att hitta nya idéer. Detta innebär bland annat att utifrån en stor mängd data kunna detektera mönster och trender som kan leda till nya affärsmöjligheter, skaffa ett stort externt nätverk, samt träffa potentiella samarbetspartners. Vidare kommer du att ha många kontaktytor internt på företaget och samla upp interna initiativ för att sedan selektera ut och komplettera initiativen utifrån kundnytta och andra relevanta faktorer.
Vidare kommer du att:
- Ansvara för omvärldsanalys och vara en professionell beställare av kundanalyser från markandsavdelningen
- Ansvara för förhandlingar med samarbetspartners
- Presentera nya affärsmöjligheter och projekt, såväl korta som långsiktiga
Då rollen som Business Developer är ny kommer du kunna påverka tjänstens utformning och ha många kontaktytor internt såväl som externt. Du förväntas vara den person som ligger i framkant gällande nya idéer och innovationer på marknaden. Denna skandinaviska tjänst innebär också möjlighet till arbete vid vårt danska kontor i Köpenhamn. Antalet resor kan variera utefter behovet.
Vi söker dig som:
Är utbildad civilekonom och/eller civilingenjör, kanske inom industriell ekonomi och gärna inriktad på affärsutveckling. För att lyckas i rollen tror vi även att du har runt 5 års arbetserfarenhet av affärsutveckling, konsultbranschen eller haft marknadsansvar med inriktning mot affärsutveckling. Har du tidigare arbetat mot den internationella marknaden ses detta som mycket meriterande men är inget krav. Dubbelexamen Civilekonom/Civilingenjör är meriterande.
Som person är du nytänkande, kreativ vetgirig och nyfiken. Du utmanar status quo och kan utifrån stora mängder data detektera mönster och trender som kan leda till nya kommersiella affärsmöjligheter. För att lyckas i rollen tror vi att du har en god affärsmässighet, är strategisk och har ett brett perspektiv på frågor. Då du kommer att vara ytterst ansvarig för ditt område krävs det att du är trygg i din roll och en förmåga att självständigt driva dina frågor framåt. Avslutningsvis krävs det att du trivs i en kommunikativ roll med många kontaktytor både internt och extern, högt och lågt samt har en förmåga att skapa långsiktiga relationer.
START: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid, tillsvidare
PLATS: Stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231