Business Development Manager till Aggreko

Arbetsbeskrivning

Business Development Manager

Runt om i världen strävar människor, företag och länder efter en bättre framtid. En framtid som behöver kraft och de rätta förutsättningarna för att lyckas!
Därför arbetar vi på Aggreko dygnet runt, så att du får den el, värme och kyla du behöver när du behöver det - allt drivs av vår passion för varumärket, oöverträffad internationell erfarenhet och lokal kunskap. Från stadsutveckling till unika kommersiella projekt och till och med humanitära nödsituationer tar vi vår kompetens och utrustning till alla platser, från världens mest trafikerade städer till några av de mest avlägsna platserna på jorden.
Vill du vara med på vår spännande resa? Då har du chansen nu!

Aggreko grundades i Nederländerna 1962 och gick in på Londonbörsen 1997. Företaget har sedan dess varit mycket framgångsrika och är idag marknadsledande. Aggreko levererar kraft och temperaturkontroll till alla sektorer i industrin samt större events som OS i London, Peking, Pyeongchang och finalerna i Melodifestivalen. Leveranser sker i 124 länder och företaget har 208 försäljnings- och servicekontor runt om i världen. Antalet anställda uppgick förra året till ca.7000.

Om tjänsten

Vi letar nu efter vår nya Business Development Manager!

I rollen som Business Development Manager ingår du i vårt nordiska säljteam och rapporterar till Knut Bovre, Area Sales Manager Nordic. Tillsammans med din säljkollega i Malmö kommer du att driva försäljningen i Sverige. Du utgår ifrån Stockholm och ansvarar för området/regionen mellan Sverige med stort fokus på industrier i Stockholm/Mälardalen. Till din hjälp har du ett specialistteam av servicetekniker som arbetar från lokala servicecenter för att säkerställa tillgänglighet dygnet runt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Utveckla och implementera en försäljningsplan i samförstånd med Area Sales Manager
• Skapa nya försäljningsmöjligheter och underhålla affärer
• Ta fram offert till kund i samarbete med tekniker
• Använd aktivt CRM-system för aktivitetsuppföljning

Vem är du?

För att lyckas i rollen har du entreprenörsegenskaper och du motiveras av att möta nya människor och att göra affärer. Vi söker en erfaren person med minst 5 års yrkeserfarenhet inom uppsökande försäljning. Du trivs med att självständigt driva dina affärer och är van att sätta upp och nå dina högt ställda mål. Du har förmågan att uppmärksamma detaljer och lyssnar uppmärksamt på dina kunders behov. Din utbildningsbakgrund är tekniskt inriktad och du är van att driva konceptförsäljning. Du är kommunikativ och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Vi värdesätter personliga egenskaper högt och hos oss finner du medarbetare som är lojala, engagerade, professionella och självmotiverade. Men det viktigaste av allt är att du delar samma passion som vi - Arbeta tillsammans för att skapa en skillnad för vårt företag, varandra och de människor vi tjänar.

Unik anda och värderingar

Vi är ett globalt företag och som en familj! Vart vi än är i världen hittar vi samma värderingar hos alla medarbetare:

- VAR DYNAMISK - Använd vår entreprenörspassion för att leverera och få bra saker att hända
- VAR EXPERT - Använd vår blandning av erfarenhet, kompetens och planering för att hålla oss i framkant
- VAR EN TILLGÅNG - Fråga efter det bästa av varandra, utnyttja vår skala och olika färdigheter för att växa starkare tillsammans
- VAR INNOVATIV - Lär dig från världen för ett bättre idag och för stora språng imorgon

Är du intresserad?

Aggreko har valt att samarbeta med Badenoch & Clark och ansvarig Rekryteringskonsult är Linda Mattsson. Eventuella frågor angående tjänsten besvaras via linda.mattsson@badenochandclark.se. Urvalet sker löpande så ansök om tjänsten så snart som möjligt! Sista ansökningsdagen är den 16 april 2018.
Badenoch & Clark använder sig av personlighetstester och videointervjuer som en del i vår urvalsprocess och det är därför viktigt att du genomför dessa när de skickas till dig via mail.

Välkommen med just din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön + provision
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 mars 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Key Account Manager

Key Account Manager

8 maj 2024

8 maj 2024

Vi söker en Key Account Manager

Vi söker en Key Account Manager

8 maj 2024