Business Development Manager till OCS

Business Development Manager till OCS

Arbetsbeskrivning

Får du ofta höra att du är en relationsskapande person som har en stark drivkraft och uthållighet?
OCS befinner sig i en expansiv fas och söker en affärsorienterad Business Development Manager
till huvudkontoret i Borås. Tillsammans med säljkåren blir du en nyckelspelare i vår fortsatta
framgång!

Din framtida arbetsgivare
Grunden till OCS framgång är kontrollen över egen produktion i Sverige, men framför allt vår
friktionsbaserade patenterade teknik för hängande conveyors. En teknik som innebär att vi
kan erbjuda den moderna industrin lösningar som är rena, ergonomiska och tysta samt
mycket flexibla för snabba omställningar. Vidare har vår långa erfarenhet gett oss en stark
ställning som specialister på lean produktion, genom vilken vi hjälper våra kunder att skapa
den mest optimala lösningen. Med över 500 installerade system i mer än 30 länder har vi en
stor exportandel där vår största marknad är Tyskland.

OCS är en del av Axel Johnson International, en global industrigrupp som består av mer än
170 bolag i 30 länder. Axel Johnson International präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap
med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt. Fokus ligger på företag verksamma
inom strategiskt utvalda nischmarknader som erbjuder tekniska komponenter och lösningar
till industriella processer. www.axinter.com

Vad erbjuder rollen?
Rollen som Business Developement Manager hos OCS innebär aktiv nyförsäljning mot
potentiella kunder på väletablerade företag inom industrin inom Norden, UK och BeNeLux.
Tjänsten innebär teknisk och konsultativ försäljning och kräver förståelse för kundens
produktionsprocesser och hur OCS kan bli den självklara lösningen. Ditt ansvarsområde
innefattar att:

• Du identifierar och bearbetar kontinuerligt nya målgrupper som är i behov av interna
transport-, lager-, och logistiksystem.
• Kontinuerlig identifiering av nya affärsmöjligheter för att säkerställa ytterligare tillväxt.
• Kvalificering och bearbetning av förfrågningar från marknaden i syfte att etablera nya
• kundkontakter.
• Teknisk behovsanalys tillsammans med kund.
• Presentera tekniska lösningar på ett enkelt och affärsdrivande sätt inför beslutsfattare.
• Aktivt deltagande på mässor och andra sälj- och marknadsaktiviteter.

Vem är du?
Du har flerårig erfarenhet från B2B-försäljning samt erfarenhet av försäljning mot internationella
kunder inom industrin och teknisk kunskap och förståelse för produktionsflödeslösningar,
materialhantering eller relaterad fabriksautomation. Flytande engelska i både tal och skrift är ett
krav. Körkort, samt vilja och möjlighet att resa i tjänsten.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett genuint tekniskt intresse med ett stort eget driv
och uthållighet. Du har en innovativ och lösningsorienterad förmåga som kan skapa nya affärer för OCS med ditt kundfokus och relationsskapande förhållningsätt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Är detta din perfekta match?
På OCS värnar vi om våra medarbetare, deras utveckling och trivsel. Som del av Axel Johnson
International finns goda möjligheter till personlig utveckling och vidare karriärmöjligheter inom
koncernen. Vi erbjuder bland annat:
• Generöst bonussystem som fördelas utefter årets omsättning och resultat.
• För denna roll erbjuds tjänstebil och flexibilitet vad gäller närvaro på huvudkontoret i
Borås.
• Erbjuder och inkluderar alla våra medarbetare i en sjukvårdsförsäkring samt
friskvårdsbidrag och erbjuder hälsokontroller vartannat år.
• Anslutna till kollektivavtal.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är den 15 april. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Vehniäinen på pauline@effektiv.se eller Jens Lindroth på jens@effektiv.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 15 april 2023

Liknande jobb


Nordic Sales Controller

22 maj 2024

Regional Manager

21 maj 2024