OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Advisa växer och söker en Business Intelligence Analyst!
Advisa är ett framgångsrikt bolag inom FinTech med brant tillväxtkurva och som just nu genomför sin största satsning någonsin. Advisa och Sambla går samman med Nordic Capital som ägare och bildar därmed en av de största aktörerna inom låneförmedling i Norden.
För att kunna navigera bland alla nya möjligheter och utmaningar detta innebär blir behovet av värdeskapande affärsinsikter allt viktigare. Vi behöver lyfta fram bra analyser, verktyg och data närmare våra beslutsfattare och som Business Intelligence Analyst är du central i denna satsning!
Är du en engagerad och driven person med erfarenhet inom Business Intelligence och analys? Då har du möjlighet att bli en del av ett av Nordens mest snabbväxande FinTech Bolag!
Beskrivning av tjänsten:
I rollen som Business Intelligence Analyst blir du en nyckelperson i vårt Analytics-team som just nu är 2 personer med mål att fördubblas i samband med sammanslagningen senare i år. Du kommer rapportera till Analytics Manager och ha täta samarbeten med alla Advisas affärsfunktioner.
Exempel på arbetsuppgifter:
Arbeta med alla delar av verksamheten för att identifiera och prioritera analysbehov.
Genomföra dataanalyser med hjälp av SQL, Power BI, Excel, Python/R etc.
Samarbeta med Marknad, t.ex. med kampanj- och varumärkesanalys
Samarbeta med Produkt, t.ex. med A/B-tester och funktionsanalys.
Utveckla och underhålla BI-verktyg (skapa datamodeller, rapporter, dashboards och self-service i Power BI)
Utveckla och underhålla Data Warehouse (datamodeller, dataflöden och transformationer i Snowflake SQL)
I viss utsträckning utveckla och underhålla integrationer (dataflöden, schemaläggning mha. Airflow, Matillion, Stitch etc.)
Tillföra ett analysperspektiv i strategiska diskussioner och utbilda bolaget i BI och analys.
Vem är du?
Krav:
Minst 3 års teoretisk utbildning, gärna datavetenskap kombinerat med ekonomi.
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom BI-utveckling och affärsanalys.
Avancerad kunskap i SQL och erfarenhet av BI- och analysverktyg t.ex. Power BI/Qlik/Tableau/Looker.
Meriterande:
Erfarenhet av analys inom marknadsföring, t.ex. Kampanjuppföljning, ekonometrisk modellering, kundsegmentering och attributionsmodellering.
Ha viss erfarenhet av mjukvaruutveckling och vara bekand med tekniker som Python, R, Git och AWS.
Kunskap inom avancerad statistik och matermatik
Är du dessutom engagerad, ansvarstagande och har förmåga att samarbeta med många olika intressenter är du troligtvis den vi söker!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Gabriel Gjerss
070-7805568
070-7805568
Rekryteringsansvarig Gabriel Gjerss
0770-175050
070-7805568
Rekryteringsansvarig Gabriel Gjerss
070-7805568
070-7805568
HR-chef Celine Wizander