BUSINESS PROCESS OWNER & EXPORT COORDINATOR

Arbetsbeskrivning

Megger Group är en ledande leverantör av högteknologisk test- och mätutrustning för elkraftsbranschen. Genom att hjälpa våra kunder att leverera den elektriska energi du använder varje dag på ett effektivt sätt bidrar vi till ett mer hållbart och säkert samhälle. Vi utvecklar och tillverkar avancerad hård- och mjukvara för att erbjuda kunder över hela världen en totallösning innehållande support, service och kurser i provning och underhåll av högspänningsutrustning. Megger Sweden AB omsätter ca 290 Mkr och har drygt 100 anställda på kontoret i Danderyd. För mer info se www.megger.com






Business Process Owner & Export coordinator

Framgångsrika Megger söker en Business Process Owner & Export coordinator till kontoret i Danderyd.

Som BPO/Export coordinator har du en viktig och bred roll och blir navet internt i flertalet frågor. Rollen innebär att du kommer arbeta löpande med order, logistik och exportfrågor samt ansvara för de interna affärs-/försäljningsprocesserna i systemen. Du blir en del av ett team om 5 medarbetare och rapportering sker till Team Manager Order & Exports.





Du kommer även att;

Ansvara för orderhantering och fakturering inom tilldelade regioner/länderAdministrera serviceärendenAnsvara för Sälj/ComOps del av affärssystemet (SAP) samt för Kunddatabassystemet C4C (SAP)Driva utveckling av SAP-systemen och vara supportansvarig internt, samt delta i globala projektKvalitetssäkra order- och säljprocesserSammanfatta, strukturera och kommunicera affärsprocesserSamarbeta med försäljningsansvariga och övriga teamKundservice





Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande tjänst och en mycket god förståelse för och intresse av att arbeta med olika system. Du får gärna ha en djupare kunskap inom SAP, Oracle eller motsvarande system.

Vidare har du även god erfarenhet av att arbeta med order- och säljrutiner och är van att arbeta i en servicefunktion. Troligtvis har du en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna data-/systemutbildning, men det är inget krav. Då tjänsten består av mycket internationella kontakter måste du även ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.





Som person

För att lyckas i rollen så behöver du vara en serviceminded person som är strukturerad och noggrann.

Du trivs i ansvarsfull roll med många kontaktytor och där du får agera specialist inom vissa områden. Utöver detta har du även en stark drivkraft att vilja förbättra och utveckla system och arbetsprocesser. Att uppnå resultat och finna smartare och bättre sätt att arbeta på.

Vi ser att du är en teamplayer som snabbt sätter dig in i nya saker, har lätt för att kommunicera med andra och som bidrar till att stärka Megger kulturen.





Om tjänsten

Omfattning: Tillsvidare, heltid

Placering: Danderyd

Start: Enligt överenskommelse

Megger erbjuder dig en arbetsplats med stora möjligheter till personlig utveckling i en härlig atmosfär med kompetenta medarbetare.





Mer information

I denna rekrytering samarbetar Megger med AH Executives. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Niklas Almquist på niklas.almquist@ahexecutives.se alt 0733640640.





Välkommen med din ansökan snarast då intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AH Executives AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 29 november 2018

Besöksadress

Tegnérgatan 1
None

Postadress

Tegnérgatan 1
Stockholm, 11140

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023