Butiks- & säljassistent

Arbetsbeskrivning

ActivPersonal har sedan 2008 framgångsrikt hjälpt våra kunder med att hitta och leverera kompetent personal. Vi levererar effektiva, flexibla och skräddarsydda lösningar för alla typer av företag, oberoende av storlek.
Vi är sedan 2009 via Bemanningsföretagen, ett auktoriserat bemanningsföretag. Följ och gilla oss på LinkedIn och Facebook!

.

Solflex är ett familjeföretag som sedan 35 år arbetat med reglering av sol- och värmeflöden vid fönster. Vi startade i Helsingborg och finns sedan 2012 i Malmö. Vi levererar kundanpassade solskydd i både färgskala och mått - för såväl utvändigt som invändigt monterade produkter, t.ex. markiser, gardiner och persiennlösningar. 
Solflex  kunder tillgodoses med  vacker design och välbeprövad teknik, förenat med bästa service. Vi finner lösningar till både privata hem och professionella arbetsmiljöer. Du kan läsa mer på www.solflex.se
 
Vi söker nu en driven och serviceminded butiks- & säljassistent till vår butik/ showroom i Malmö. I dina arbetsuppgifter ingår att ta emot besökande kunder i butiken. Ge förslag, demonstrera olika produkter samt lämna prisuppgifter. Direktförsäljning av hämtprodukter/ kundbetalning. Du ansvarar för att butiken ser fräsch och inbjudande ut (ej städning).
 
I arbetsuppgifterna ingår även administrativa arbetsuppgifter som kundservice, offertarbete/uppföljning, orderregistrering, inköp, leveransbevakning och fakturering (kontantfakturor)
 
Du kommer även att arbeta nära vår säljansvarige i Malmö. Detta innebär att du bl.a. kommer att hjälpa/ assistera säljansvarig med diverse arbetsuppgifter som utskrifter, offerter, orderregistrering, utläsa ritningar.

Du är helt enkelt den som brinner för att ge bästa servicen!

Du som söker tjänsten ska ha dokumenterad tidigare erfarenhet av arbete från butik eller liknande. Vi ser gärna att du har någon form av säljutbildning i grunden.

Du är problemlösaren som hjälper våra kunder att hitta den bästa och snyggaste lösningen till sitt hem eller lokal!

Som person tar du egna initiativ, sätter igång aktiviteter och drivs av att ge bästa servicen. Vidare har du ett stort engagemang för ditt arbete och förmågan att kunna arbeta självständigt. Du är flexibel och har lätt för att samarbeta med både kunder, leverantörer och kollegor.
Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. God datavana samt körkort klass B är ett krav.

Är du intresserad av heminredning eller av sådant som rör hemmet och är lite praktiskt lagd, så ser vi det som ett stort plus.

Vi erbjuder ett fritt och omväxlande arbete inom en spännande bransch i den expansiva Malmöregionen. Dessutom kommer du att få jobba tillsammans med glada och proffsiga kollegor.

Tjänsten är tillsvidare och på deltid. Tillträde enligt överenskommelse. Helgarbete förekommer.

Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med ActivPersonal

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Spjuth
042-400 0980
Dennies Truedsson
0733-670 650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ActivPersonal AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Deltid Rekrytering
  • Publicerat: 9 januari 2017

Besöksadress

Mellangatan 71 26161 Landskrona
None

Postadress

Karl Johans gata 4
Helsingborg, 25267

Liknande jobb


15 maj 2024