OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som butikschef inom KungSängen är man en spelande coach, som leder genom att agera förebild i sälj- och butiksarbete. Merparten av arbetstiden arbetar man som säljare i butik. Man har även ett ansvar för att utveckla den lokala butiken på orten, leda medarbetare och arbeta med uppföljning och coachning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
. Ansvara för butikernas drift
. Arbeta med tydliga försäljningsmål och nyckeltal
. Inspirera, följa upp och coacha inom försäljning och kundbemötande
. Personalansvar, ansvar för schema och optimera bemanning efter företagets verksamhet
. Utbilda i och upprätthålla KungSängens Säljprocess
. Bidra till att höja kunskapsnivån inom hälsa, sömn och KungSängens produkter
. Bidra till positiv stämning, högt kundfokus och ökat engagemang kring försäljning och lönsamhet
Personliga egenskaper
o Kund och säljorienterad - stort intresse för / gedigen kunskap inom försäljning och kundbemötande
o Ansvarstagande
o Lösningsorienterad - kunna se lösningar och möjligheter att utvecklas
o Ledaregenskaper - kunna inspirera andra till att agera annorlunda, bra på att ge konstruktiv feedback
o Pedagogisk förmåga
o Intresse för inredning och design, förmåga att se vad som behöver göras inom driften av butik.
Läs mer om oss på KungSängen på vår hemsida www.kungsangen.com
Krav
Krav
o Gymnasieutbildning
o Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet (butiksdrift, försäljning, service, ledarskap)
o Dokumenterat goda försäljningsresultat
o IT-kunskaper; Office-paketet, god användare av Navision eller motsvarande butiksdatasystem
Meriterande
Meriterande
o Erfarenhet av ledarskap med goda resultat - ansvar för medarbetares utveckling, motivation och delaktighet.
o Erfarenhet av kundansvar (serviceärenden, kundnöjdhet)
o Dokumenterad utbildning inom försäljning/ledarskap
o Kunskap inom exponering och skyltning
o Körkort