Bygg- och miljöadministratör/nämndsekreterare/registrator

Arbetsbeskrivning

Valdemarsvik är en skärgårdskommun, vackert belägen i östra Östergötland, med det mesta och bästa runt hörnet. Valdemarsvik har ca 7 600 invånare och vår kommun erbjuder vacker natur, kultur, rekreation och nöje. Övriga tätorter i kommunen är Ringarum, Gusum, Gryt och Skeppsgården.
Kommunen är nära förknippat med vatten med en nästan 700 km lång strandlinje. Vi anser att Gryts och Tjusts skärgårdar är världens vackraste.
Europaväg 22 går rakt igenom kommunen och sammanbinder Valdemarsvik med Norrköping, Västervik och Kalmar. Det är cirka 40 minuters bilväg från Norrköping
Samhällsbyggnadsenheten svarar för bygglov och bostadsanpassning, fysiskplanering samt miljö- och hälsoskydd. Samhällsbyggnadsenheten är organiserad inom Sektor Samhällsbyggnad och Kultur som ansvarar för mark- och exploateringsfrågor, projektering, drift och underhåll av kommunala fastigheter, gator, parker. Enheten
Valdemarsvik är i en intensiv och spännande planeringsperiod med en pågående översiktsplan och förnyelseprogram som till exempel Valdemarsviks centrala delar och tätorten Gusum.


ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter är hantering och registrering av olika ärenden, postöppning, kopiering, scannig, utskick, diarieföring, debitering av avgifter, och andra på enheten förekommande arbetsuppgifter. Vi arbetar med ärendehanteringssystemet Castor.
Som nämndsekreterare ansvara du bland annat för att upprätta kallelse till möten och distribuera möteshandlingar. Ordna praktiska göromål i samband med nämndsammanträde samt vara ett stöd kring ersättningar för de förtroendevalda. Upprätta mötesordförandes protokoll och bistå vid justering. Expedierar beslut och tillgängliggöra protokoll.
Du kommer att samarbeta med flera inom enheten och sektorn samt med kollegor på andra sektorer.


KVALIFIKATIONER
Du har examen från gymnasiet alternativt relevanta kurser från högskolan med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller som har skaffat dig motsvarande kunskaper i kommunaltjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av en myndighetsnämnd eller annan kommunal verksamhet och är insatt i kommunallagen och förvaltningslagen.
Du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift och behärskar de grundläggande programmen i Microsoft Office och ha lätt för att lära dig nya datasystem.
I din yrkesroll är du kreativ och är bekväm med att både arbeta självständigt och i grupp. Ditt arbetssätt präglas av ordning och reda. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Du har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten.

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsför delning och ser mångfald som en styrka.

Inför rekryteringsarbetet har Valdemarsviks kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Läs mer om vår fina kommun här! (http://www.valdemarsvik.se/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektorschef Stöd och Omsorg Marie Schmid
0123-191 00
Områdeschef Susanne Windisch
0123-191 45 070- 349 41 79
IFO-chef Robert Winge
0123-191 00 vxl
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Planchef Erica Ekblom
0123-191 86
Lönehandläggare Jessica Flyxén
0123-191 64
Enhetschef Annika Olsson
0123-192 27
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Kommunchef Monika Hallberg
0123-192 93
Chef Arbetsmarknadsenheten Sven Tholén
0123-191 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Valdemarsviks kommun VALDEMARSVIK
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 6 mars 2015

Besöksadress

Storgatan 37
None

Postadress

None
VALDEMARSVIK, 61580

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024