OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: Bn 411/2014
Hjälp oss leda ett växande Örebro in i framtiden!
I samma takt som vi växer behöver vi bli fler på Stadsbyggnad och söker därför kompetenta och engagerade medarbetare! Örebro är mötesplatsen mitt i Sveriges demografiska centrum med ca 140 000 invånare. Staden växer så det knakar och många spännande projekt är på gång. Vill du ha ett stimulerande, utmanande, kreativt arbete och vara med och påverka? Stadsbyggnadskontoret söker dig som vill vara en del av att driva planeringen och utvecklingen av Örebro framåt.
Bygglovavdelningen är en viktig myndighet i en växande stad och för kommunens arbete med att skapa en vacker stad med höga kvaliteter och en god byggnadskultur. Hög rättssäkerhet och servicenivå är ledord i arbetet och utvecklingen av bygglovsprocessen är politiskt prioriterad.
Du kommer på att möta 25 engagerade medarbetare på Bygglovavdelningen. Den ingår som en av fyra avdelningar på Stadsbyggnadskontoret med drygt 90 anställda. Avdelningen är uppdelad i två enheter med två enhetschefer. Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, fastighetsbildning, GIS och kartframställning.
Vill du anta utmaningen och dela resan med oss?
Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad medarbetare till bygglovsavdelningen.
Du förväntas delta i arbetet med att utveckla nya arbetssätt och rutiner och får möjligheter att påverka gemensamma arbetssätt.
Hos oss får du:
- Korta beslutsvägar hos en nyfiken och fokuserad förvaltning
- Resurser hos en stor och erfaren organisation
- Täta kontakter med allmänhet, politiker och myndigheter
- Vara med och utforma framtidens samhälle
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Handlägga bygglovsärenden – utifrån stöd i lagstiftning, föreskrifter, detaljplaner och kommunala policys
- Ge råd om bygglov till allmänheten – per telefon och i personliga möten
- Arbeta med hela uppdragskedjan – från beställning till faktura
- Utgöra expertstöd för andra tjänstemän
Göra bedömningar av bygglov utifrån ett gestaltnings- och översiktsplaneringsperspektiv samt medverka i planprojekt
Kompetenskrav
Akademisk examen inom området, t ex arkitekt, civil- eller högskoleingenjör.
God förmåga att kommunicera i tal och skrift.
Körkort B
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
Gestaltningskompetens genom utbildning och/eller erfarenhet
Erfarenhet av arbete med bygglov
Goda kunskaper om lagstiftningen inom ansvarsområdet främst plan- och bygglagen
Erfarenhet från entreprenadverksamhet, byggprojektering eller arbete inom en politiskt styrd organisation
Ytterligare språkkunskaper utöver svenska
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning, heltid, tillträde snarast, en plats
Facklig information
Vision: Ulf Andersson, 019- 21 17 55
SACO: Patrik Simonsson, 019- 21 13 66
Ansökan
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2014-06-02.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67