Bygglovsassistent, vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Vill du vara med och utveckla samhället? Bygglovsverksamheten handlägger ansökningar om bygglov och bygganmälansärenden samt har tillsyn enligt plan- och bygglagen. Vi arbetar med byggrelaterad verksamhet, ger råd och svarar på frågor om byggande med utgångspunkt från aktuella detaljplaner och de lagar som gäller. Vår arbetsplats är i kommunalhuset i Tumba.
Botkyrka kommun växer snabbt idag med flera nya projekt för bostäder, centrum och infrastruktur som präglar kommunen. Att byggandet ökar märks inte minst inom bygglovsverksamheten som växer. Bygglovsenheten har idag 16 medarbetare som hanterar ca 1000 ärenden per år - allt från enskilda byggen till nya stadsdelar. Bygglovsenheten behöver nu en vikarierande bygglovsassistent under ett år med möjlighet till tillsvidareanställning.


ARBETSUPPGIFTER
Som bygglovsassistent kommer du att arbeta som ett administrativt stöd inom bygglovsenheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta den administrativa ärendehanteringen med registreringen av ärenden, diarieföring, expediering och arkivering inom enheten. I ditt ansvar ingår även fakturahantering och administrativa arbetsuppgifter. Rollen innebär att ha många interna kontakter med andra enheter och förvaltningar inom kommunen, men även externa kontakter med myndigheter, byggherrer, konsulter och allmänheten. Utöver detta kommer du som bygglovsassistent tillsammans med dina kollegor, inom enheten och förvaltningen, arbeta med att förbättra och utveckla vårt arbetssätt.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten som bygglovsassisten söker vi dig som har examen från gymnasiet. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerad service och administrativt stöd i offentlig förvaltning eller myndighet. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av diarieföring, registrering, arkivarbete och ärendehanteringssystemet ByggR eller motsvarande. Tjänsten kräver goda kunskaper i det svenska språket och att du behärskar de grundläggande programmen i Microsoft Office. För att passa denna tjänsten trivs du att arbeta administrativt, samt planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen kommunicerar du tydligt, enkelt och effektivt både muntligt och skriftligt samt är en god lyssnare. Då arbetet innebär många kontakter är det av stor vikt att du är synlig och tillgänglig för att ge andra högsta möjliga hjälp och service. Du är glad och öppen i ditt bemötande och utbyter gärna erfarenheter, information och idéer med andra. Du har intresse av att utveckla nya arbetssätt och samverkar genom att främja och utveckla andras idéer.


ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bygglovchef Annelie Fager

Sammanfattning

Besöksadress

14785 Tumba
None

Postadress

Munkhättevägen 45
TUMBA, 14785

Liknande jobb


Administratör till myndighetsutövning barn och unga

Administratör till myndighetsutövning barn och unga

24 maj 2024

24 maj 2024