Bygglovschef till stadsarkitektkontoret

Arbetsbeskrivning

Stadsarkitektkontoret svarar för hantering av bygglov och annan myndighetsutövning enligt PBL samt för kommunens detalj- och översiktsplanering. Även mark- och exploateringsfrågor, energirådgivning och ansvaret för kommunens GIS-verksamhet ligger på stadsarkitektkontoret.

Du kommer att ansvara för Bygglovavdelningens verksamhet. Nuvarande chef kommer att pensioneras under 2017 och vi behöver därför anställa en efterträdare. För närvarande arbetar tre byggnadsinspektörer tillsammans med bygglovchef och en bygglovsekreterare på avdelningen. Kommunens förvaltningar är miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001:2004 och har som arbetsgivare ett hälsofrämjande synsätt och stödjer personalen i friskvårdsinsatser. Under 2010 infördes i hela kommunen rökfri arbetstid.

Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär till stor del att leda och fördela arbetet på bygglovsenheten. Du kommer att arbeta självständigt men också tillsammans med ledningsgruppen på stadsarkitektkontoret. Vi handlägger ärendena utifrån krav i lagstiftningen och gällande föreskrifter mm. Du fattar egna beslut på delegation, men större ärenden tas av miljö- och byggnadsnämnden där du kommer att ansvara för nämndärendena.

Kvalifikationer
Du har byggnadsingenjörsutbildning, arkitekt eller annan för arbetet lämplig utbildning och stor erfarenhet av förekommande beslut och ärendehantering inom bygglovsenheten. Du har god insikt i plan- och bygglagen, boverkets byggregler och andra lagar och regler som styr byggandet. Arbetet innebär utåtriktad verksamhet och dina personliga egenskaper är viktiga. Vi har alltid kunden i fokus och vill att du är serviceinriktad, engagerad, professionell och noggrann i din tjänsteutövning. Du ska dessutom kunna uttrycka dig tydligt i tal och skrift.

Vem är du?
Vi söker dig som ser möjligheter, är rak, tydlig och trygg samt har en förmåga att skapa konstruktiva lösningar på komplexa problem. Som ledare är du engagerad och kan entusiasmera medarbetarna. Du har en personlig mognad och integritet och på så sätt skapar du ett gott arbetsklimat. Som person är du en god kommunikatör, har lätt för att skapa och vårda relationer samt ser nyttan med nätverk och samarbete.

Kontaktpersoner på detta företaget

rektor Ragnar Larsson
0221-251 02
Rektor Tomas Ekholm
0221-25201
Rektor Gun-Marie Persson
0221-256 99
kommunchef Olle Emanuelsson
073-699 60 10
utvecklingsledare, grundskolan Helen Tångrot
0221-25523
Programrektor Sven-Erik Gustafsson
0221-25445
Programrektor Johanna Gidlund
0221-25491
Utvecklingsledare Yvonne Karlsson
0221-255 04
kostchef Maria Vallgren Eriksson
0221-25492
Facklig representant Kommunal -
0221-253 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Köpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 21 februari 2017

Besöksadress

Nyckelbergsskolan
None

Postadress

Karlbergsskolan
Köping, 73185

Liknande jobb


Tillförordnad avdelningschef för serviceavdelningen

Tillförordnad avdelningschef för serviceavdelningen

8 maj 2024